lördag 21 januari 2017

Om man läser samma bok många gånger, räknas varje gång då?


Bildresultat för raska på alfons åbergJa, här på bloggen blir det inte många knop gjorda för tillfället. Småbarnslivet börjar ta ut sin rätt och det varken läses eller bloggas så himla mycket. Ja, om man inte räknar med de 25 gånger jag läst "Bamse. Fyra sagoäventyr" eller "Raska på Alfons Åberg" eller "Så funkar det". Ja, då har jag ju i och för sig läst en hel massa böcker. Flera gånger till och med. Övrig kultur som konsumeras här hemma är Paw Patrol och del Emil i Lönneberga. Även Transformers har gjort ett massivt intåg på kulturarenan här på sistone och tagit över stora delar av den marknad som tidigare dominerades av räddningshundarna Sky, Chase, Rocky, Zuma, Marshall, Rubble och Everest. 


Om man ska räkna in den plötsliga boomen i pekböcker så kommer jag upp i massor med lästid och kan nog nästan räkna som att jag redan är upp i tresiffrigt antal lästa böcker. Är ju en bedrift får man ju säga. Även om jag själv kanske hade velat se Sherlock, läsa... ja, har knappt koll på vad jag vill läsa, och lyssna på något annat än ledmotivet till Rescue Bots före läggdags. Men, men. Snart kommer man in i rutinerna igen och bloggens förhoppningsvis tillfälliga dvala ska väl brytas lite mer ordentligt så småningom. Och i takt med att jag betar av lite böcker så kommer jag förhoppningsvis även kunna lägga ut lite recar då och då. Fast det lär dröja ett litet tag till.

2 kommentarer:

♥ Hanneles bokparadis sa...

olika upplevelser varje gång - men jag räknar inte upplevelse

Sara sa...

Vilket härligt inlägg och med hög igenkänningsfaktor hos många...