fredag 6 januari 2017

Festlig (nåja) fredag

vintage nicknames

Årets första inlägg får bli en festlig fredag, minsann. Klockan är 11, barnen har äntligen somnat och maken är på spelkväll med kompisarna. Jag får lätt panik. Borde jag sova? Eller ska jag passa på att läsa lite? Se första avsnittet av Skam? Skriva recar? Maila förlag om redan skrivna recar? Nej, det får bli en festlig fredag istället och tömma tvättmaskinen. Sedan får vi väl se om Pixi hinner vakna innan jag är färdig eller om jag kanske kan smyga åt mig lite lästid trots allt. Och koppla bort Facebook... Eller nej, förresten, för hon vaknade visst redan. Over and out, vi ses kanske näst vecka igen... 

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Hej hej! God fortsättning på det nya året och ha en fin helg!

Ylva sa...

Jag såg tre säsonger Skam på lovet och väntar på den fjärde. Denna helg åker jag till Stockholm och firar att en kompis fyllt 50 med att gå på Fantomen på operan. Jag läser Sophies historia av Jojo Moyes. Trevlig helg!