onsdag 25 januari 2017

Ett päron till farsa... eller morsa

 (inbunden)Kors i taket, tre inlägg på en vecka! Ja, hoppas ni inte håller på att vänja er för den här takten kommer jag inte kunna hålla uppe i vår. Bara att inse att det snart kommer att bli tyst som i graven här igen. Speciellt om det blir vab (vilket kan hända när som helst, ta i trä).

Ett päron till morsa, om livet som småbarnsförälder av Theresa Tingbrand

Jag tänkte dock passa på att skriva om en bok med HÖG igenkänningsfaktor för en småbarnsförälder. Följer ni Ett päron till morsa på instagram? Gör det annars! De här små teckningarna är guld när man haft en melt down hemma pga att toapappret spolades ut tillsammans med kisset och bajset eller när vantarna blivit blöta när "¨någon" doppat dem i en vattenpöl. Bara omslaget på den här boken har så hög igenkänningsfaktor här hemma att man måste skratta. Nu är ju alla barn olika så det är mer eller mindre igenkänning i alla bilder naturligtvis, men jag lovar att det finns något för alla med barn att skratta åt här. Om man har följt Päronmorsan ett tag så är det dock inte mycket nytt här i, jag känner faktiskt igen alla strippar, men det gör faktiskt ingenting. De är lika roliga andra gången och det är kul att ha dem samlade på ett och samma ställe. Jag ÄLSKAR det här. För precis så här är det att ha småbarn. Man pendlar mellan gullighetspanik och kärleksexplosioner och sömnbrist och skräckfilmskänslor hela tiden. Kan inte nog rekomenndera det här. Skrattarfortfarande åt vissa teckningar som jag läst flera gånger om, redanö

Inga kommentarer: