fredag 9 december 2016

Festlig fredag

Bildresultat för harry potter christmas

Nu är det jul igen och nu är det jul igen.... och sonen över för Lucia. Den här veckan har gått i ett rasande tempo. Sonen är vintertrött och orkar knappt med förskolan men har samtidigt roligt. Vi har haft utvecklingssamtal, bakat, bokcirklat och hej vad det går. På utvecklingssamtalet betonade de flera gånger hur roligt pocketen tycker det är att läsa och jag kan ju inte annat än klappa mig själv på axeln. Visst blir man stolt?:)

I veckan skulle jag också äntligen kommit iväg för att se Fantastic Beasts and were to find them, men det blev tyvärr inställt. Bättre lycka nästa vecka och försöker undvika för ingående kommentarer lite till. Dessutom har vi börjat med julbaket där hemma och lite mer om min favoritkokböcker inför julen kan man läsa här, på Kulturkollo. I helgen hoppas jag på att spurta lite i Jonas Karlssons "God jul" inför Kulturkollos bokcirkel som börjar nästa vecka och förutom det läser jag Väggen av Pia Dellson till en annan cirkel och har försökt komma in i Mantels självbiografi som vi skulle diskutera på bokcirkel igår men som jag... öhrem, inte blivit direkt färdig med. Jaja, det är en förskräcklig massa som ska hinnas med, eller hur? På söndag ska vi dessutom förhoppningsvis på Harry Potter-julmarknad. Hur kul är inte det på en skala! Vad hittar ni på? Och vad läser ni?

4 kommentarer:

Ylva sa...

Eftersom jag var i London 2-5 dec har jag nästan slaktat hela decemberlönen så nu blir det mest gratisnöjen fram till jul. Det går ju fint när man jobbar på bibliotek. Jag läser Jag älskar dig inte av Christina Stielli, en bok som jag köpt second hand för fem kr för övrigt. Ikväll blir det Idolfinal hos en kompis och resten av helgen renovering av hall.

bokomaten sa...

Så avis på alla dina London-bilder! :) Förra helgen bar en mässa i London som jag så himla gärna ville åka på dessutom men gick inte. Du kan gott förtjäna lite lugn. :-)

Jenny B sa...

Vad kul det låter med Harry Potter-marknad!

Själv hetslånade jag fyra böcker förra veckan när jag upptäckte att biblioteket vid Sergels torg skall flytta upp några våningar = jobbigare att gå dit. Idag var jag på min lokala bibbla och lämnade igen en femte bok samt lånade en ny... så jag har en del att läsa! Vill också hinna med litet teater och gallerier.

Trevlig helg!

Ylva sa...

Idag är det fredag så då talar jag väl om vad jag ska göra i helgen som jag brukar. :-) Jag ska inte göra så mycket utan mest frigöra mig från en förkylning. Ikväll är det Svenska hjältargalan och då tittar jag på TV för att se Årets grannar som jag känner några av! På söndag går jag kanske på en julkonsert. Jag läser Dunplin´av Julie Murphy.