torsdag 10 november 2016

Lilla Berlin 5: Netflix och chill av Ellen Ekman

Lilla Berlin 5 (häftad)Detta är alltså femte boken i Lilla Berlin-serien och jag inser när jag läser den att jag nog redan har läst precis alla strippar här i redan i olika sammanhang. Men det beror ju snarare att jag är LB-besatt än på att det är gammal skåpmat här, för det är det inte. Och flera av mina absoluta favoriter återfinns också i det här rummet. HÄR snackar vi igenkänning på hög nivå. Jag skrattar så jag dör. Massor av gånger. Det är inte det bästa albumet men definitivt roligare än förra som ändå var ok. Ekman har hittat formen igen för det här är toppen. Jag vill läsa den igen. Och det har jag ju gjort.:) Och sedan en gång till. Jag vill kopiera upp massor av sidor och förstora upp till postrar och sätta upp på väggen. Jag vill tapetsera ett rum med Lilla Berlin-stripar. =)

Jag är så glad att jag älskar det här för nu längtar jag redan till nästa album! Heja Ellen Ekman!


2 kommentarer:

Lena sa...

Dessa böcker har jag inte hört talas om tidigare, men nu blev jag allt sugen.

Ylva sa...

Jag har just bett kommunbibblan att köpa in Lilla Berlin 4, Cute overload, för att det är en tapirbebis med i den efter tips från en kompis som jag bott ihop med. Vi hade ett kort på en tapir på kylen för att den var så gullig och randig och prickig samtidigt.