fredag 14 oktober 2016

Festlig fredag



Ja, tänk att det är fredag igen. Här går det undan minsann. Den här veckan har verkligen försvunnit i ett huj. Veckans stora nyhet måste ju ändå vara Bob Dylan. Vilken chock! In på kulturkollo för att se vad vi tyckte om saken. Jag har inte någon direkt relation till Dylan så förhåller mig relativt neutral. Varken bu eller bä. Det verkar dock som att litteraturintresserade och bokbranschfolk generellt inte är särskilt nöjda medans ickeläsare, om man nu kan kalla de så som bara läser någon bok då och då och är verksamma inom andra områden, är tokglada. Mig stör det inte det minsta att det är en musiker och låttextförfattare, men just Dylan kan jag inte säga så mycket om. Hade personligen haft andra favoriter före honom.

Hemmavid flyter det på, Pixi har fyllt galna fyra månader och i helgen ska det blir både utflykter och annat. Pocketens försvinner på mys i skogen och Pixi tränar rullning. Och mamman läser Frankenstein och Malin Wollins "Till min dotter" istället för att lyssna på Dylan. Nu skriker Pixiversionen så det får bli ett kort inlägg från babybibblan idag. Hoppas ni alla får en trevlig helg!

2 kommentarer:

Mrs E sa...

Trevlig helg! Här ska det läsas, promeneras och imorgon ska vi iväg på middag hos min ena svåger. Ska läsa Frankenstein och Välkommen till Amerika tänkte jag, samt ta tag i bloggandet.

Västmanländskan sa...

Jag har Maresi och Naondel i min läsplanering för helgen. Och en massa mor och son-mys med min stora lilla kille.