torsdag 15 september 2016

Countdown

Då var det bara en vecka kvar! Nästa torsdag drar Bokmässan igång och den här gången kommer jag att ha min Pixi med mig så inte blir det mycket seminariespringande. Jag har knappt hunnit titta igenom programmet eftersom Kulturkollo har en massa trevligt inplanerat (ni kommer väl?). Lite programpunkter hoppas jag att vi ska kunna titta in på dock, som Sofie Oksanen och Mhairi McFarlane och Lisa Jewell på lördagen. Denna veckas utmaning på Kulturkollo går också ut på att få en massa tips om bra mässpunkter så jag hoppas på tips där. Om ni har någon riktigt spännande programpunkt så in och skriv förresten! Finns ett seminariekort att vinna i potten...

Istället förbereder jag med att läsa "Den tredje hustrun" av Lisa Jewell och "Norma" av Oksanen. Vi får se om jag hinner med någon mer bok också. Kanske Ibiaba Scego eller Therese Bohman. Annars får man väl se mässan som en bra startpunkt inför läsningen. Hur förbereder ni? Shoppat en bunt klänningar? Jag kommer mest att ha amningskläder med och hoppas på att jag och Pixi inte blir tokförkylda mitt i alltihop. Det får räcka med den boksmälla som alltid kommer veckan därpå.

3 kommentarer:

Ylva sa...

I år ska jag gå på mässan på torsdagen. Då är det inte så himla många bra seminarier, men jag ser fram emot Meg Rosoff. Tror det blir "Låna gärna"-tröja och joggingskor + någon kjol.

bokomaten sa...

Ja, undrar var min gamla Referensex-tröja är! Meg Rosoff kanske jag också hinner med!

Ylva sa...

Min kollega gick på Rosoff. Jag gav upp när jag såg den overkligt långa kön som visade sig gå till Patti Smith, men fick några andra bra seminarier i stället.