fredag 26 augusti 2016

Föräldraledig fredag

Bildresultat för friday vintage baby

Yeih! Fredag, även om man teoretiskt ska befinna sig i bebisbubblan så är det så mycket folk här och sonen ska dras till förskolan varje dag så att det faktiskt känns skönt med fredag ändå. Helg. Vi är två som delar på kidsen och kan göra ärenden ihop, typ.=) Ska bli grymt skönt. Även om de få timmarna man får för sig själv i veckan (ok, inte helt för sig själv, har ju sovande/ätande bebis på magen) faktiskt gör att jag får lite tid att läsa mellan varven också. En Gud i spillror tog som sagt två månader att läsa men nu har jag läst två böcker på tre veckor! Det ni! Res om Anna Lihammers nya kommer inom kort. Och inte direkt samma takt som tidigare, men det kan man ju inte förvänta sig heller.:)

I helgen ska det eventuellt fixas säng till Pocketen och målas dörrkarm till grovköket. Spännande värre. Vad hittar ni på?

Bilden har ingenting med texten att göra egentligen. Tyckte bara att den var så läskig och... märklig.. att jag inte kunde låta bli att ha med den ändå. Får symbolisera min dubbla personlighet.

7 kommentarer:

Ylva sa...

Fixa säng låter ändå som en ganska viktig grej. Jag ska fira sommar här (efter första jobbeveckan med elever som gjort att jag fått scannerhand, i stället för musarm, pga alla boklån). Vi ska åka båt ikväll och eventuellt slakta en tupp eller tre. Ursäkta, men så blir det ibland när man har höns.

Jenny B sa...

Haha, creepy bild!

Jag har varit ledig från jobb i flera månader (började nytt jobb för tre veckor sedan), men även under den lediga perioden kändes det skillnad på helgen och vardagen. Men nu är den förstås extra efterlängtad, efter sköna, lata månader! Jag skall förhoppningsvis på teater imorgon och på galleri på söndag, och läsa en massa däremellan!

Ha det bra, Bokomaten och alla andra!

Västmanländskan sa...

Läser Lihammers just nu och om jag fick som jag ville skulle jag ligga kvar i sängen och göra just det. Misstänker dock att min familj har något att säga om den planen ...

Bokomaten.. sa...

Klart det är en viktig grej men inte säkert vi hinner med eller bestämmer oss. Stort projekt för att det ska bli rätt.:-) Och jodå, jag vet. Funderar själv på höns men kommer inte ha någon tupp då.:-) Ha en bra helg!

Bokomaten.. sa...

Åh, du har börjat! Vad spännande! Förstår att helgen är efterlängtad. Man är ju alltid dödstrött när man börjar nytt jobb också. Hoppas du får en prima helg!

Bokomaten.. sa...

Åh förstår dig! Så himla bra! Sällan man får lästid när kidsen är med dock.:-)

Mrs E sa...

Den här helgen ska gå i vilans tecken - stödstrumpor, högläge, en stor fläkt och handledsskenor är tyvärr ett måste nu när sommaren tyckte att den skulle komma tillbaka. Min höggravida kropp (1,5 vecka kvar) uppskattar inte värmen... Ska läsa, blogga, sova och se på film. Känns helt okej. Underbara vänner och familj hjälps åt att avlasta mig och tar med dottern på äventyr.

Ang läsning så har jag precis läst färdigt 100 hemskaste av boblmaf-Helena och vet inte riktigt vad jag ska välja härnäst.

Trevlig helg!