fredag 13 maj 2016

FredagsFeeling



Börjar morgonen med Sally (bättre kvalitet på min Facebook-sida) och fortsätter med The power på jobbet då idrottsläraren febrilt försöker komma på vad en låt heter/är med för artist tills jag kommer in och säger ”men åh, vilken 90-tals-feeling”. Lyssnar ni på Snap i lärarrummet?”.



Här är det verkligen livat, trots att jag är sjuk så det förslår och inte har någon röst att tala om kvar över huvudtaget. Men det är smällar man får ta ibland. Betalar för att jag var ute och drack (alkoholfri) ingefärsdrink med bokcirkeln igår. Så himla trevligt att prata böcker istället för mage ett tag. Det är inte långt kvar innan Pixi tittar fram nu.

Helgen bjuder på mer jobb i huset och kolonistugan förstås men förhoppningsvis ska jag väl få sova lite också. Hostar så att jag låter som en katt med en hårboll i halsen. Typ, hela tiden. I alla appar står det att ”det är bra att fortsätta vila fram till förlossningen” och man bara… FORTSÄTTA? Från när då?

Nåja, läser, jo, lite grand blir det allt. Hemma är det lite bilderböcker men även Parfymsamlaren av Tessaro som är mer underhållande än jag hade kunnat tro. Men så när jag lite av en hemlig parfymnörd långt inne också. Vad läser ni? Och vad hittar ni på?

3 kommentarer:

Lena sa...

Den där videon med bok slogan är så jäkla roligt.

Ylva sa...

Jag läser Pick up av Eva Dozzi som är rolig men irriterande... I helgen ska jag få besök av mina föräldrar och jag hoppas att de vill åka på någon fikaresa.

Mrs E sa...

Usch då, jobbigt att vara sjuk. Hoppas du fått vila i helgen. Själv har jag spenderat helgen på Tjörn där vi haft möhippa för min barndomsvän - kamelridning och matlagningskurs!