fredag 4 mars 2016

FlyttpackarFredag


Ja, idag är det åter fredag. Känns det inte som länge sedan sist? Veckan har bjudit på en del recensioner och på jobbet har det varit bokprat om kärleksromaner. Det har varit mycket snack om Romeo & Julia de senaste veckorna men så är det ju också Shakespeare-år i år.

Idag skriver jag om skämskuddar framför TV på Kulturkollo och i helgen blir det flyttpackning deluxe. Vi har bara två helger på oss innan flytt här nu och jag lider av tidernas foglossning (japp, så var det sagt här på bloggis också) så vi får väl se hur bra det kommer att gå…

Fortfarande ont om lästid med andra ord… Men på måndag börjar bokcirklandet kring Northanger Abbey som jag äntligen fått tag i via jobbet. Endera dagen nu ska jag väl hitta mitt eget ex… Hittar väldigt mycket annat skoj i flyttpackandet dock, kika in på instagram för det lär hamna där efterhand.

Så vad hittar ni på då? Fler biobesök? Kan inte nog poängtera hur avis jag är, inte sett en hel film på två månader. Och är det månne lite utflykter på g? På en del ställen är det ju fortfarande februarilov så det kanske rent av är några som är på längre äventyr här? Och vad läser ni? Fler som tar sig an Jane Austen?

5 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Lycka till med flyttpackandet!
Jag fick ställa in planerad myshelg i Gränna med barndomsvänninnor pga sjuk :(
Det blir väl en läshelg i soffan istället och det är ju iofs inte så illa. Måste ju hinna läsa om Northanger Abbey.

Bokomaten.. sa...

Å, men läshelg låter ändå som en juste deal. Även om jag förstår att du är nere över att missa en inplanerad helg på det viset.:( Hoppas det kommer fler tillfällen.

Hermia sa...

Jag börjar känna mig som mig själv igen efter att ha legat däckad av influensan. Ikväll tar jag tåget till Stockholm för att träffa två av mina bästa väninnor. Och apropå skämskuddar så ska vi på konsert och se Lena PH ;) God mat, vin, konst och inte minst prat hoppas jag också att det blir.

Lycka till med packadet o ta det lugnt med mage/rygg! Och krya, Västmanländskan!

Bokomaten sa...

Haha, tycker nog att god mat, vin och konst uppväger ev skämskudde för lena ph, som du ju inte alls behöver skämmas över tycker jag.=) Hoppas att du/ni får riktigt, riktigt supertrevligt!

Mrs E sa...

Ikväll blir det faktiskt bio (det händer ju rätt sällan sedan man fick barn och flyttade ut på landet) - jag och ett gäng vänner ska på Grease sing along! Ska bli så himlans kul!

Imorgon drar jag och dottern in till Gbg för att promenera i Barnvagnsmarschen för att uppmärksamma mödradödligheten i samband med födsel i flera länder. Vi ska väl hitta på lite bus också när vi ändå är i stan.

Jag läser en massa olika böcker just nu, The left hand of darkness, Liv efter Liv och Northanger Abbey - ska bli kul med bokcirkeln på måndag!

Trevlig helg! Lycka till med packandet :-)