fredag 19 februari 2016

Festlig fredag


Så var det fredag igen. Denna vecka har varit gubbvecka på Kulturkollo och här har det varit mest bokreatips och lite annat smått och gott. En ganska vanlig vecka med andra ord, även om min mest har varit fylld av otrevliga gubbar (ni vet sådana där som tar upp tre platser på bussen, tränger sig före i kön och sådant där) så ser helgen lugn och skön ut. Inget inplanerat annat än renovering och flyttpackning, vilket nog lär bli i liten skala trots allt. MÅSTE börja packa och flytta lite lådor men gud vad jobbigt det är och man ÄR ju så trött på helgen.

I helgen väger jag lite mellan vad jag ska läsa också. Har fått låna både Roxane Gays ”Bad feminist” och Tana Frenchs ”En hemlig plats” på biblan och har dessutom en gammal bok ”Tulpanfeber” av Moggach på väg till biblioteket. Även om jag inte ska med Breakfast Bookclub till Amsterdam i april så blev jag sugen på att läsa lite om Holland och det var vad jag hittade som var ledigt och som jag inte redan läst.:) Jag har även ett gäng barn- och ungdomsböcker jag borde plöja om det blir tid över (när blir det någonsin tid över?) till efter lovet. Så vi får väl se, någon som har någon åsikt?

Vad hittar ni själva på? Utställningar? Förkylning? Skidsemester? Här är ju februarilov nästa vecka och jag ser fram emot att få såååå mycket gjort på jobbet.=) Är ni bortresta hela bunten?

8 kommentarer:

Jenny B sa...

Hej hej! Pojkvännen kommer att vara borta så det kommer att bli extra mycket teater och sådant som han inte tycker är lika intressant som jag. Och på söndag kommer Ann Leckie till Science Fiction-bokhandeln i Stockholm, Ann Leckie vars trilogi och världsbygge fascinerat mig oerhört sedan jag läste dem! Jag vann tyvärr inte middagsdejten med henne men jag skall ta mig dit och köpa signerade böcker och höra vad hon har att säga.

Ha en trevlig helg!

Bokomaten sa...

Åh, fullt upp med andra ord! Passa på så mycket du kan.=) och förstår att det är lite av ett drömmöte då! Se till att njuta, lyssna, ta bilder och rapportera efteråt.=)

Ylva sa...

Ikväll ska maken ha pizzaparty (med gubbar!) i stugan och jag tänker cykla till ett motell och testa deras restaurang. Imorgon är vi bjudna till våra danska stuggrannar som ska bjuda på fläskesteg. Jag läser Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins och har tagit hem en ambitiös hög inför sportlovet...

Hermia sa...

Äntligen fredag.. Kort hår blir snabbt långt och jag ska börja helgen hos frisören. Lite sugen är jag också på att shoppa en bok, Stina Stoors Bli som folk, är lite besatt av att få läsa den snarast möjligt. Hade tänkt mig en oplanerad helg med lite hemmafix för att släppa in våren. Men så såg jag att Taxi Teheran gått upp på bio här hemma med några få visningar, och så har jag inte sett The Danish Girl än och så kom visst Hail Ceasar också.. Så kanske blir det en biohelg?

Ha en fin helg!

Mrs E sa...

Kom hem från Bath igår kväll så idag har det blivit uppackning av väskor, städa, få hem dottern och handlat. Helgen bjuder på middag med vänner, lek med dottern, lite bokläsning och filmtittande tror jag. Trevlig helg!

Bokomaten.. sa...

Åh, den står på vänt här hemma också. Hoppas restaurangen var minst lika bra som makens pizza, eller att det blev rester över...

Bokomaten.. sa...

Haha, hade velat fixa lite vår här också men här är snöblandat regn i två dagar... Härligt.. Men ett besök hos frisören låter ju onekligen uppiggande! Och jag vill också se alla filmer!! Åh, när man få tid att gå på bio!?

Bokomaten.. sa...

Alltså jag ÄR så avundsjuk!! Galet! Låter som en lagom helg efter en sådan resa dock. Familjehäng och fix.