måndag 11 januari 2016

Nytt år, ny termin, nya möjligheter

Ja, det kanske är dags att juluppehållet får vika sig lite nu och bloggen börja komma igång igen. Ikväll åker granen ut och projekt städa och packa påbörjas. Det är visserligen mer än två månad till vi flyttar men för att slippa akutpacka allt då vi har mycket att göra som det är så började vi packa redan innan jul. Man har ju liksom jobb och barn och allt sådant där samtidigt också. Böckerna får dock vänta med att packas ner. Jag menar, de tar ju inte så mycket plats ändå.. hrm.. så länge bokhyllorna ändå står där menar jag...

Vad det här året kommer att bjuda på får vi se. Ett är då säkert, det kommer att bli en del förändringar. Jag har lite bloggprojekt på gång som jag kommer att prata mer om längre fram och flytt och annat kommer nog också att påverka bloggen. Inte bara genom färre inlägg utan det kan ju tänkas bli en del inredningsböcker att gå igenom..

Men först ut är helgläsningen. Det är en väldigt liten hög med böcker som ligger och väntar på att bli bloggade om, men tänkte ändå passa på att skriva om dem redan nu i början av terminen. 

Är ni med i Goodreads förresten? Jag har satt upp mitt i år orimliga mål på 150 böcker igen, men tänker att även om jag vet att jag inte kommer att nå det så gäller det ju att ha en målbild. 

Imorgon är det dessutom ett litet jubileum som jag tänkte uppmärksamma här på bloggen. Tune in för att se vad det kan vara. Till dess.. Kör hårt!

Inga kommentarer: