fredag 15 januari 2016

Festlig fredag


Ja, nytt år innebär inga nya fredagstraditioner minsann.. Här fortsätter vi i invanda hjulspår. Den gångna veckan har inneburit en del roligt, men mest har vi städat ut julen, planerat flytt men jag har också läst lite, sett ut TV-serien Life in Squares, läst Agatha Christie och påbörjat flyttpackning. Helgen lär bjuda på mer av det samma. Snöfallet här i Skåne har inneburit att det är lite svårt att ta sig någonstans så det passar egentligen utmärkt. Inte så mycket fest dock om man inte räknar chokladmuffinsen som är inplanerad till eftermiddagskaffet. Och att det lär bli pulkaåkning i eftermiddag.. 

Nu har jag dock tillfälligt lämnat Dame Agatha för Evelyn Waughn och "En handfull stoft" som jag måste säga lämnar en en smula besviken än så länge. Det är tur att det står i förordet att den börjar ganska ytligt för att göra kontrasten till allt som händer sedan desto större. För det är onekligen ganska ytligt och småtråkigt än så länge... Någon som har läst?

Och vad hittar ni på i helgen? Skidor eller pulka? Sover efter hård jobbvecka? Bakar bröd och går på konstutställning? Do tell! Och vad läser ni?

3 kommentarer:

Ylva sa...

Jag har just fått hjärnsläpp och kommer inte ihåg vad boken jag läser just nu heter, men jag har precis läst ut Det är något som inte stämmer av Martina Haag. Den var bra och sorglig. Idag ska jag ut och fika med en kompis, imorgon åker jag till Växjö för att utnyttja presentkort på Akademibokhandeln!

Jenny B sa...

Idag var jag på konstutställning; den fantastiska Verklighetsmaskiner av Olafur Eliasson på Moderna Muséet! Jag var rosig om kinderna av kylan hela eftermiddagen trots att jag knappt varit utomhus en halvtimme!

Imorgon blir det fest, och på söndag kammarmusikkonsert! Däremellan skall jag läsa och ta det lugnt. Jag håller på i den spännande Mother of Eden av Chris Beckett.

Trevlig helg!

Eli sa...

Tjejkväll, dans, Frankie Landau-Banks :)