fredag 29 januari 2016

Febrig fredag 2


Ja, förra fredagen var det vab, det är det visserligen denna fredag också men nu ligger även resten av Bokomatfamiljen nere. Det var ett ovanligt läskigt virus det här och ett ytterst olägligt sådant. Det växer stora högar på jobbet och hemma har vi verkligen annat vi skulle behöva göra än titta i kors, se på Paw patrol (barnprogram för de oinsatta) och snyta oss. Tack och lov för nässpray och kaffe så att vi i alla fall har kommit ur sängen de senaste dagarna. Så där värst mycket läst kan jag inte påstå att det hr blivit, men Goodmans River road var för spännande för att hålla sig borta ifrån. Den var ju dock påbörjad redan innan…

I övrigt har det varit en lite konstig vecka, Cision har rankat bokbloggare och Bokomaten kom på 8:e plats! Kul, men jag förstår inte alls hur de kom fram till det!? Riktigt bra och roliga bloggar förutom Bokomaten på listan, men tycker allt att jag saknar några duktiga och populära också. Hade tänkt skriva ett eget inlägg om det, men var inte så mycket ork här.

Helgen ja, Pocketen fyller tre så vi skulle ha firat med lite kalas, nu blir det nog något ganska stillsamt. Lillkillen kan ju ändå behöva något för att piggas upp efter att ha haft feber i över en vecka.
DESSUTOM händer något mycket spännande här på bloggen på söndag! En nytändning för Bokomaten men också något nytt roligt att arbeta med. Ska bli roligt att se vad folk tycker! Kika in för det senaste!

Vad hittar ni på i helgen? Ligger ni också utslagna i feber? Har ni ork att läsa? Lyssna på musik? Eller tillhör ni de lyckligt friska som ska på fest, kanske till och med?

4 kommentarer:

Jenny B sa...

Grattis till rankningen! Det skall bli spännande att se vad du planerat till på söndag. :)

Jag har "bara" varit småförkyld i några veckor, så där som det kan vara på vintern. Den här veckan har jag börjat träna igen, och jag har tack och lov kunnat se på TV och läsa hela tiden. Jag har precis läst ut Colm Tóibíns fina Brooklyn och håller på med Ann Leckies fascinerande Ancillary Mercy.

Krya på er, alla stackars Bokomatare, och grattis till lill-pocketen!

Ylva sa...

Jag har varit på begravning. Det gick åt många pappersnäsdukar och jag använde maken som handväska så han fick ta hand om alla mina snoriga bollar... En vän gick bort alldeles för tidigt.

Krya på hela familjen!

Bokomaten.. sa...

Nej, usch, usch, usch Ylva! Alla andra problem blir triviala i jämförelse! Tänker på dig! Så himla sorgligt!

Bokomaten.. sa...

Ja, man inser hur mycket man rör på sig när man plötsligt inte får. Hoppas du håller dig hyfsat frisk ändå!