fredag 1 januari 2016

Årskrönika

Bloggen fortsätter med jul och nyårsuppehåll men jag gör ändå ett inhopp under ledigheten för att sammanfatta året och blicka framåt. Över allt man man läsa roliga listor och annat som handlar om årets böcker och årets roligaste händelser. Jag nöjer mig med en liten sammanfattande text.

2015 var året då jag träffade Cornelia Funke på Litterlaund och blev press-akrediterad för första gången. Det var också året då jag åkte till London två gånger och till Florens igen, Det blev premiär för Pocketen i Italien. Bokomaten var bloggambassadör för Augustpriset och åkte både på Bokmässan, men väldigt kort, och på Louisiana Literature. Det var året då jag gick med i en bokcirkel och fick nya trevliga vänner. Det var också ett år då jag jobbade deltid, men ändå mer än någonsin. Och köpte två hus, fast bara det ena blev verklighet. 

Det senare innebär att 2016 kommer bli ett år då det flyttas rejält. Vi ska helrenovera och spara pengar så gott det går och förhoppningsvis kommer året även att bjuda på en massa andra spännande saker. Förra året satte jag också som mål att läsa 150 böcker, som före pocketen, men kom "bara" till ca 130. 2016 kommer inte att bjuda på särskilt mycket lästid utan jag får stjäla mig till stunder så gott det går. 150 böcker känns lagom orealistiskt, men kanske 100? Ska också göra mitt bästa för att lustläsa ännu mer och mindre bara för att det är nytt. 

Vad som händer mer står skrivet i stjärnorna. Jag hoppas att det blir ett bättre politiskt år än 2015, men privat hade jag ett bra år förra året så hoppas att det håller i sig. Så jag börjar det nya året med att önska lycka och läslycka och massor av trevliga upplevelser åt er alla och även till mig själv. Gott nytt år!

1 kommentar:

cinnamonbooks sa...

Jag tycker att dina mål låter bra! :)