fredag 20 november 2015

Fejar-fredag

Fullständigt naturtrogen bild av Bokomaten på lördag

Fredag och en vecka har gått sedan Paris. Förra fredagen hade jag ingen aning om att helgen skulle bli så katastroffylld och orolig. Vi vet aldrig vad som väntar, eller hur?  Den här veckan har handlat om terrorism på många sätt men också vardag och städning och arbete hemma för att vi fortfarande behöver sälja vår lägenhet oavsett vad som händer i världen. Jorden fortsätter snurra. Hela den här hösten har jag varit ledsen över saker som hänt, folks åsikter, hur världens ser ut. Jag har däremot inte varit rädd. Inte egentligen. Inte förrän nu. Jag försöker tänka bort att saker kan hända när som helst utan att vi kan planera för dem men det ligger ändå en orosknuta i magen trots allt. Jag ska till Stockholm nästa vecka och till London veckan därpå. Om jag vågar. Jag vet inte hur många människor som avrådit mig från att flyga den senaste veckan. Som pratat om storstäder, tunnelbanor och julhandel som det mest hotade terrormålen just nu men jag får se. Det är ett svårt val att inte vilja vara rädd samtidigt som man vill känna sig säker. Om nu har möjligheten menar jag.

I övrigt bjuder helgen förhoppningsvis på samma sak som vanligt. Städning, städning och mer städning och familjemys och packning. Vi visar lägenheten på söndag och behöver ha den i tipp topp då. På måndag är det långresa till Stockholm som gäller så hoppas, hoppas hinna packa söndag kväll. Det känns både ytligt och viktigt att bry sig om saker som litteratur och priser när världen är i kaos. Hur som helst ska det bli spännande att se vilka som vinner priser på måndag på Augustgalan. Kommer ni att följa utdelningen? Och vad hittar ni på i helgen? Blir det På Spåret-premiär ikväll? Ägnar ni också helgen åt att städa, kanske inför 1:a advent näst helg? Tänk ändå att det bara är en vecka kvar. Jag hoppas verkligen att vi får sålt vår lägenhet snabbt så att jag inte blir snuvad på december och alla julförberedelser. Vi vågar inte använda vårt kök innan.:) Man vill ju göra lussekatter och pepparnötter och en massa annat gott. Behöver verkligen en skön december i år.


Ha en skön helg allihop! 

3 kommentarer:

Ylva sa...

Jag läser fortfarande Färjan av Mats Strandberg. Imorgon går jag på Kronobergs bokmässa i Växjö. Vi är glada att vi var i England i oktober för nu känns det inte så lockande, men samtidigt kan man inte ställa in alla planer. Lycka till med visningar, sälj och pack!

Lena sa...

Ja det har verkligen varit en turbulent vecka i Sverige och i världen.

Mrs E sa...

Känner precis som du, har varit ledsen innan över folks beteende men känner mig nu också rädd - samtidigt som jag inte vill känna så. Helgen ska spenderas hemma i trygga vrån med dottern och jag ska fly in i böckernas trygga värld. Hoppas att vi alla får en skön helg!