fredag 2 oktober 2015

Officiell Ambassadörsblogg för Augustpriset


Ja, vakna läsare kanske har lagt märke till att det sitter en ny liten knapp här till höger. Kanske har man också varit inne på Augustprisets hemsida eller sett Bokomatens statusuppdateringar på lite andra sociala medier. Bokomaten finns ju även på facebook, twitter och instagram.


Hur som helst. Vi är 11 stycken bloggare som i år samarbetar med Augustpriset för att föra fram litteraturen och priset lite extra! Jag ska främst titta på barn- och ungdomsböckerna men är naturligtvis nyfiken även på övriga kategorier! Den 19 oktober presenteras de 18 titlar som blivit nominerade i de olika kategorierna på en stor presskonferens. Även om jag själv älskar bilderböcker så hoppas jag i år att det kanske ska bli lite mer fokus på mellanåldersböcker och ungdomsböcker. Vad tänker ni? Har ni några favoriter till barn- och ungdomspriset eller till fack- eller skönlitteraturpriset? Jag har många gissningar men brukar ofta ha helt fel faktiskt. Ska ändå bli spännande att se om några av dem stämmer. 

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Grattis till det värdiga samarbetet! Varje år som Augustprisnomineringarna tillkännages så suckar jag över att jag inte hinner läsa MER av den nyutgivna litteraturen - jag vill så gärna ha en åsikt och en favorit (i varje kategori) inför korandet av vinnarna! Jag ser fram emot att läsa mer här hos dig. :)

Pomegranate sa...

Wow, awesome! Grattis!