fredag 2 oktober 2015

Festlig fredag

A girl sleeping while reading book - Study books is a good way for sleeps

Så var det fredag igen. Är det bara en vecka sedan mässan? Svårt att förstå då mansnabbt kastas in i vardagen igen och inte alls har tid för att läsa alla de där böckerna man såg och knappt omsätta all inspiration på jobbet heller. För mässan ger ju minst lika mycket jobbinspiration om man jobbar på bibliotek eller i skola, som det ger privat läsboost.=)

Alltid tyckt att det är lite konstigt att inte fler pedagoger gå på mässan (ok, får gå kanske man ska säga) då det är otroliga mängder inspiration som riktar sig mot utbildningsväsendet. Nåja, förstår ju att det är en kostnad också.

Egentligen skulle jag behöva sova och städa den här helgen med istället blir det fest och familjeevents. Ikväll ska det förberedas mat mm inför sen kräftskiva imorgon och sedan blir det djurparken med familjen på söndag. Om vi inte kommer undan det pga har helt enkelt lite för mycket att göra just nu. Ligger så efter min egen planering för jobb att jag skulle behöva sitta hela söndagen och förbereda bokprat, medarbetarsamtal, klippa spökfigurer inför halloweentemaoch inte minst blogga om alla utlästa böcker som jag ligger såååå back med. Gaaah, när ska man hinna allt?

Är ni i fas med er själva? Läser ni något kul ni hittade på mässan? 

Bild hittad här.

1 kommentar:

Mrs E sa...

Låter hektiskt, jag hoppas du får ihop det utan att slita ut dig.

Jag och dottern ska åka med kompisar till Liseberg imorgon, på söndag är det dags för Tjolöholms skördefest och så ska jag bruncha med fina vänner. Det där med att hinna läsa går väl sådär... Men men, det löser sig :-)

Trevlig helg!