fredag 9 oktober 2015

Festlig fredag, nobelpris, tävling och temavecka


Vilken vecka det här har varit då! Nobelpriset i Litteratur till Svetlana Aleksijevitj som jag visserligen inte läst men naturligtvis känner till och framför allt så ökar hon på den lilla kvoten kvinnor som tilldelats priset.

På jobbet har det varit fullt upp. Författarbesök, möte med Bokklubben och en massa annat. Lägg en rejält förkylning på det och jag längtar efter helg…  Fattar inte att jag orkat mig till jobbet varje dag, men har dels haft en massa saker jag inte kunnat missa och dels så inser jag att november-december kan bli vab-månader och kommer troligen vara borta tillräckligt ändå…

Lite om vad som händer på bloggen fram över också. På lördag går tävlingen om biljetter till Augustpriset Live ut! Passa på att lämna en kommentar så kanske just du får gå och mingla med Daniel Sjölin och en massa andra coola författare.

Nästa vecka tänkte jag köra barnbokstema hela veckan för att ladda upp inför att de nominerade presenteras nästa måndag igen, den 19 oktober. Lite längre fram tänkte jag köra en skräckvecka för att ladda inför Halloween och läslovet (även om jag jobbar då ändå förstås). Även den kommer naturligtvis att innehålla en hel del barn- och ungdomsböcker…


Så helgen kommer att ägnas åt att sova, förbereda jobb, kela med lillkillen och katterna och blogga om tiden infinner sig. Vad hittar ni på?

2 kommentarer:

Ylva sa...

Vad kul med ungdomsböcker! Fler och fler bloggar skriver om barn- och ungdomsböcker och nu väntar vi bara på att dagstidningarna ska fatta vikten av dem. Ikväll blir det blues i en obskyr klubblokal, imorgon firande av en vän som fyller 49 och skördefest på ett mysigt lantcafé i Öhr.

Tantaugusta sa...

Lovande temaveckor! Jag avnjuter helg på tu man hand med min käre man. Det var inte igår... Snart dags för hotellfrukost :)