lördag 3 oktober 2015

Augustpriset Live -träffa de nominerade och TÄVLING

 

Ja, Augustpriset testar en ny grej i år. De arrangerar en afton för alla litteraturintresserade redan i samband med att de nominerade avslöjas. Den 19:e oktober öppnas dörrarna till Kulturhuset klockan 17 och man kan mingla med författarna, lyssna på samtal och få signeringar, Bara att hänga med Daniel Sjölin kan ju vara trevligt.;)

De nominerade avslöjas redan kl 12.15 samma dag och några timmar enare har man alltså möjlighet att gratulera dem! 


Tid: Måndagen den 19 oktober kl. 17.30-19.00. Dörrarna öppnas kl. 17.00.

Plats: Studion, Kulturhuset Stadsteatern, Sergels Torg 3, Stockholm


Jag har fått möjlighet att lotta ut 5 par biljetter till hugade spekulanter, dvs fem vinnare får även ta med en vän. Visst låter det trevligt?

Allt du behöver göra är att i kommentarsfältet gissa på någon du tror kommer att nomineras i någon av kategorierna! Tar Emma Adbåge hem Barn- och ungdomspriset? Blir det en bok om pellets som tar hem priset för bästa fackbok? Kommer alla de nominerade till skönlitteraturpriset heta Jonas? Gissa på!

Din gissning behöver jag ha allra senast lördag, 10 oktober. Vinnarna kontaktas sedan av mig och jag kommer att behöva fullständigt namn, e-post och telefonnummer.

8 kommentarer:

Minett sa...

I den skönlitterära klassen:
Majgull Axelsson "Jag heter inte Miriam"
Jonas Hassen Khemiri "Allt jag inte minns"
Sara Stridsberg "Beckomberga: Ode till min familj"

Pomegranate sa...

Jag hoppas och tror på Johan Hiltons Monstret i garderoben i faktaklassen.

EMELI sa...

Jag tror som Pomegranate på Monstret i garderoben I faktaklassen.
Tror på När hundarna kommer i barn @ ungdom där jag också tror på bildboken Doris drar.

Tiikeri sa...

Tror stenhårt på Jonas Hassen Khemiri för "allt jag inte minns var grym.

Lina sa...

Även jag tror på När hundarna kommer i barn- och ungdomskategorin, samt att Anna Höglund nog ligger bra till igen med Att vara jag. Lollo i skönlitt hade varit fint(utöver Stridsberg och Khemiri såklart!).

bokomaten sa...

Eftersom jag hade fem par biljetter och ni är fem som svarat så har ni klarar vunnit två biljetter var! Trevligt, eller hur!
Jag tror som Lina att Anna Höglund ligger bra till.
Stridsberg hade varit fint, men trodde faktiskt att den kom före förra utdelningen. På måndag vet vi! Jag behöver en mailadress till er alla så ska ni få en länk och en kod!

Bokomaten.. sa...

Hej igen alla! Den enda jag hittat e-postadress till är Minett! Hör gärna av er under dagen till bokomat@gmail.com så ska ni få era biljetter!

EMELI sa...

Vad kul! Tack då mycket :)

Emeliemeli[@]hotmail.com

Emeli :)