måndag 24 augusti 2015

Louisiana Literature med ett gäng boknördar!

Ja, så vad gjorde ni i helgen? Själv träffade jag trevliga bokmänniskor och bokcirklade om Colm Toibins bok ”En lång vinter”, lyssnade på intressanta författare, tittade på konst och badade i solljus. 


Oerhört trevlig bokfrukost med Breakfast Book Club på Mosters café i Humlebaek



Leonardo Padura från cuba var riktigt spännande att lyssna på. Det var också en av få författare på festivalen som jag faktiskt kunde stava till och uttala. Någon som har läst?


Det var mer än fullsatt på Ngugi Wa Thiongo! Folk satt på gräset i backen utanför (så även jag) och lyssnade. Jag höll ut nästan ända till slutet då jag började svaja av sol och värme.


För så här galet fint väder var det alltså! Kunde inte ha varit bättre! Om möjligt lite trist att gå in och titta på utställningen inomhus sedan bara...

På det hela taget en riktigt lyckad Litteraturfestival även om jag missade Richard Ford, Ali Smith ställde in och det inte var något sådant där drömmöte för min del i år. Behållningen var definitivt bokfrukosten och alla goa boknördar. Och det fantastiska vädret naturligtvis!

1 kommentar:

Jenny B sa...

Vilka superstjärneförfattare! Där hade jag gärna velat vara med. Tack för de härliga bilderna!