torsdag 18 juni 2015

Sommaren som kom av sig

Det är svårt att förstå när man tittar ut genom fönstret men nu är det ju faktiskt sommar. Eller är det fortfarande höst? Enlig SMHI blev det ju aldrig vinter och sedan blev det aldrig vår så antar att vi befinner oss så där någon månad efter bokmässan fortfarande rent vädermässigt.

Sommarläshögarna växer däremot, större än höstläsningen, så jag antar att man kan se vilken årstid det är genom att titta i bokhyllan. Jag brukar ju numera läsa rätt mycket mindre på sommaren än annars eftersom jag inte pendlar och dessutom har en liten pocket att ta hand om. Inga härliga 2-3 timmar om dagen då inte. Förhoppningsvis ska jag väl hinna beta av några böcker i alla fall dock, men får nog bli sådana som är lätta att bära med sig och läsa en sida här och där i. Pocketböcker och enkla barnböcker. Egentligen skulle jag behöva läsa en del jobb inför hösten också men då äts ju i princip ALL lästid upp så vi får väl se. Statistiken lär sjunka rejält nu i alla fall och därför kommer inläggen också bli lite mer sporadiska här i sommar. Jag har lite recar liggande på vänt och kommer nog att plita ihop något om Italien när vi kommer hem också men annars så går takten ner även här i sommar för att förhoppningsvis ta fart igen till hösten.


Eftersom vi åker till Florens idag så blir det inget festlig fredag-inlägg imorgon. Istället önskar jag er en oerhört Trevlig Midsommar och att temperaturen stiger med 10 grader och att solen skiner över hela landet. Må era jordgubbar vara rikliga och potatisen färsk.

1 kommentar:

Hermia sa...

Ha det nu helt fantastiskt! Buon viaggio!