fredag 5 juni 2015

Festlig fredag


Jösses, ännu en hysterisk vecka snart till ända. Jag har troligtvis lånat ut 500 böcker och tagit tillbaka ca 1500 bara de senaste dagarna på jobbet. Börjar kännas i handlederna att man inte gör annat än bär böcker hela dagarna. Och städar hela kvällarna. För nu är det bara några dagar kvar till vi ska fotografera lägenheten inför visning. Och vi verkar dessutom ha köpt ett hus. Eventuellt. Viktigare är kanske att vi KÖPT KATT! Ja, ytterligare en katt då. En liten gråprickig sak med vit kajal runt ögonen. Leverans om ca en månad.=) Ja, huset blir någon gång i höst men katten kommer tidigare, tack och lov.=) Ska gosa och krama allt vad jag kan.

Så just nu är det evinnerligt fejande och packande hemma för att bara få ut en massa grejer som inte ska vara med på bild. Eller i ärlighetens namn är det mest maken som städar, jag leker med pocketen som måste underhållas även han. Han är som en katt, gillar inte alls att allt är i en enda röra och försvinner allt eftersom. Saker sa vara som de alltid har varit.

Läsa? Ja, försöker så gott jag kan. Har äntligen läst ut sega Mårtensson och försöker nu plöja lite barnböcker för jobbet och inför de sista intensiva bokpraten inför sommaren. Det blir inte jättemycket tid över för läsning just nu men behöver det desto mer. När allting annat runt om kring en är hysteriskt så behöver man stunder av tunnelseende ner i en bok. Inte så olik pocketen och katterna själv heller kanske.

Så helgen? Ja, gissa. ”Städa, städa, varje fredag och så varje jul…” som Pippi brukade sjunga. Inget nationaldagsfirande här inte. Ska ni? Flaggor och god mat kanske? Hittar ni på något annat kul? Snälla berätta om alla kulturella events ni går på och allt ni läser! 

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Jag skall försöka hinna med att gå på teater både lördag och söndag, och däremellan en utställning, och så en massa intensivläsning av Silmarillion inför en upptagning i Tolkien-sällskapet om två veckor! Jo, och så skall jag baka bröd och kakor till samma händelse.

Ha det fint i helgen!

Ylva sa...

Katt! Hus! Hoppas allt går i lås och att ni får det lite lugnare i höst. Vi ska gå på Sweden rock, adoptera bort kycklingar (men jag tror vi får tillbaka dem när de är stora) och fira nationaldagen i Norje (Sölvesborg). Jag ska börja läsa 80-talet ringde och ville ha tillbaka sin hockeyfrilla av Anders Tengnér, väntar mig stor nostalgitripp.