torsdag 21 maj 2015

Grattis Bokbabbel!

book cakes for book lovers and book worms by Biscuiteers (left) and by Laura Jane Cake Design via CakesDecor (right)

I dagarna firar en av bokbloggosvärens stora inte mindre än 10 ÅR! Bokbabbel, mumintrollet, Conversoholicen. Kärt barn har många namn. Helt otroligt att vi har hållit på att blogga så länge. Periodvis med mer energi än annars, men ändå. Det fick mig att inse att denna lilla blogg faktiskt är 8 år gammal. Jag som inte vågade berätta för någon i början för att jag tänkte att jag inte skulle orka mer än två-tre veckor. Och sedan ville jag hålla den hemlig för att inte bara ha kompisar som läste och sedan för att skilja på jobb och privatliv, för att det skulle kännas konstigt att mina elever var inne och läste. Så är det väl i viss mån fortfarande. Jag är inte hemlig, men skriver inte ut namn på mig själv på bloggen. Tycker å andra sidan inte att det är särskilt intressant i sammanhanget så ser det inte som något stort problem.


Stort grattis säger denna boknörd till Bokbabbel och snart ett litet grattis till mitt eget lilla skötebarn.

De mumsiga tårtorna är lånade härifrån.

1 kommentar:

Bokbabbel sa...

Ett mycket försenat men desto gladare tack! Läste det här inlägget helt glatt i bussen när det begav sig, men kom jag ihåg att återvända, väl vid en dator, för att kommentera? ICKE!

Tack vännen! Tänk vilka roliga år det har varit, alla människor vi har lärt känna! Helt galet!