fredag 22 maj 2015

Förskolans fredag


Så var det fredag igen. En ganska trött sådan då i alla fall jag knappt sovit den senaste veckan. Pocketen har varit sjuk, igen, och vi har förlorat budgivning på ett hus vi hade flyttat in i redan mentalt. Sådan tar en del på krafterna men nu är det helg och Pingst och pocketen har sin allra första idrottsdag på föris (det är förskolans dag idag) och det är ingen rast och ingen ro. Även denna helg ska ägnas åt att städa, städa städa och min gissning är att det inte blir någon konstutställning den här helgen heller. Hade ju planerat en runda förra helgen som vi inte han med, tyvärr.

Jag har däremot hunnit läsa en del. Bieffekter av insomnia. Hela den fantastiska och fruktansvärda Marina Bellezza harj ag plöjt igenom och jag har svårt att komma på vad jag skulle skriva i en recension. Känner mig som askungen: Den är ju alldeles döhemsk, och förfärlig, och alldeles, alldeles underbar! Men ett längre inlägg kommer så småingom. Näst på tur är Atomer av Nordin: Är så himla splittrad just nu. Har en massa biblioteksböcker som jag måste läsa innan de ska vara tillbaka, sedan har jag böcker jag borde och behöver läsa för jobbet, Italien-böcker inför resan och en massa böcker som jag köpt för evigheter sedan känns det som nu, men som jag verkligen, verkligen vill läsa. Har ju inte ens hunnit läsa senaste ”Ruth Galloway”-deckaren!

Vad läser ni just nu? Och vad hittar ni på i helgen? Säg att det är spännande utflykter och en massa kultur! Kan behöva höra det här i städkaoset.

6 kommentarer:

Lena sa...

Måste tala om att varje gång jag kommer in på din blogg så får jag en virusvarning. Vet inte om det bara är jag som råkar ut för det men ville i alla fall meddela dig.

bokomaten sa...

Oj!! Konstigt och bra att du berättade det Lena. Ngn mer somupplever samma? Jag kollar från andra datorer (ex jobb) ibland men inte sett ngt. Kan ju vara mina vurusinställningar dock!

Ylva sa...

Jag läser Lite mer än en kram av Mårten Melin, omdiskuterad barnbok. Imorgon ska jag på 40-årskalas för två vänner och musikcafé. Sedan har vi tänkt lägga i en båt men det är ju så kallt!

Jenny B sa...

Hej hej! Jag skall på teater ikväll, och imorgon först på en stråkkvartett och sedan på en 40-årsfest. På söndag skall jag få låna boken MaddAddam av trevliga Lena K-E som ofta kommenterar på bokbloggar! Och häromdagen fick jag låna en annan spännande italienska av en kollega, nämligen Elena Ferrante. Dem vill jag ju läsa snabbt för att kunna lämna tillbaka, men först skall jag läsa ut den spännande Embassytown av China Miéville!

Ha en fin helg! Hoppas ni hittar ett fint hus som ni kan trivas i i många år!

Bokomaten sa...

Spännande Ylva! Hoppas det blir båt ändå, även om det är kallt. Kan ju värmna till (yeah, right, men hoppas kan man ju). Har skrivit om Lite mer än en kram här förresten: http://bokomaten.blogspot.se/2014/10/snusk-och-kram.html

Bokomaten sa...

Åh, Jenny! Vilken superhelg, ovh superläsning! Jag vill också på stråkkvartett! Fast 40-åårsfest skulle jag nog inte orka faktiskt.