onsdag 29 april 2015

Ta ett djupt andetag och sluta lässtressa

Herregud, läshögarna bara växer! Det väller in böcker jag vill läsa på jobbet. Det vräker in boktips från andra bloggare, kollegor, vänner, tidningar, TV-program. Det släpps nytt och jag upptäcker saker i min egen bokhylla som jag glömt bort. Det är temaarbeten på jobbet som kräver sin läsning och det bokcirklas. När 17 ska man hinna? Visserligen har man alltid en milslång läslista men just nu känns den där listan ännu värre än vanligt. Gaaaah! JAG HINNER INTE MED!!

2 kommentarer:

Carolina sa...

Vet PRECIS hur du känner det...
Balansgången mellan att läsa för att det är kul och läsningen som ett måste är minsann svår.

Mrs E sa...

Känner igen känslan, lägg till lite nationella prov att rätta också för min del - gah! Vem vill läsa tråkiga elevuppsatser när man kan läsa böcker???