fredag 10 april 2015

Festlig fredag


Så var det fredag igen. Förra fredagen ägnade jag åt att mata ekorrar i Hyde Park och tittade på Turner-målningar, vilket känns helt overkligt nu. Denna fredag är det snarare dubbel kaffe i jobbmuggen och planering inför nästa veckas bokprat mm. Har över huvud taget svårt att formulera några vettiga tankar i huvudet. Det har överhuvudtaget varit väldigt mycket zombies i mitt liv den senaste veckan. De flesta har jag träffat innan klockan 9 på morgonen. VAD skulle vi ta oss till utan kaffe.

Helgen ska i övrigt ägnas åt 40-årsfest och att umgås med vänner. Förhoppningsvis hinner jag läsa ut Anna Lihammers SJUKT spännande uppföljare till medan mörkret faller också. VILKEN talang hon är. I övrigt hoppas jag på lite egentid med tecknad apokalypslitteratur. Blir förmodligen mest lekplatshäng dock. Fortfarande för kallt för att gräva i jorden även om dmi påstår att det ska bli mellan 15-20 grader i helgen. HA! Det tror jag på när det inte är frost på marken när jag cyklar till morgonbussen. 

Vad hittar ni på? Och vad läser ni för spännande?

4 kommentarer:

Jenny B sa...

Jag skall vara med på ToastMasters klubbtävlingar här i Stockholm - inte som tävlande, men som domare, eftersom jag var sjuk när alla uttagningar var. :( Det blir intressant, och tar upp nästan hela lördagen. Sedan skall jag på fest på kvällen, hurra! Nästa dag skall jag försöka dra med pojkvännen på en konstutställning på Sven-Harrys. Och så skulle jag vilja gå på opera också, men när skall jag hinna det?!

Läsning hoppas jag också att hinna med... Jag läste ut en bok igår och har inte helt bestämt vilken jag skall ta härnäst.

Ha det fint!

Ylva sa...

Vi ska nog slakta en tupp eller två och göra gryta. Jag ska se uttagning till SM i poetry slam i Växjö. Läser Vi av David Nicholls. Och litar inte heller på de där 20 graderna innan jag känner dem!

Mrs E sa...

Jag har bjudit hit en kompis som ska bo över till imorgon så vi ska väl laga mat, tjöta, se på film och fota en massa. Sedan blir det middag med andra vänner, ångestjobba, leka med dottern och läsa färdigt "Memoirs of an imaginary friend" som är riktigt intressant och charmig.

Fru E sa...

Happy Friday (som min spinninginstruktör sa till oss svettiga elever i morse)! Som vanligt är det fotboll här i helgen. Och ikväll ska jag och två av barnen mysa med SVENSK film, eftersom vi är ensamma hemma. Och ikväll vill jag hinna läsa ut World Gone By av Dennis Lehane också.