fredag 20 mars 2015

It´s Friday, Friday, gotta get down on Friday…


Helg igen men först solförmörkelse och udda sockor. Verkar vara det dagen handlar om. Och Margot Wallström förstås. I min värld är det dock bara häxor, läxor och dödliga lektioner eller närmare bestämt Cirkeln, som cirkulerar i huvudet. Jag var ÄNTLIGEN och såg den igår och den var ju jättebra! Hoppas verkligen att den spelar in tillräckligt för att det ska bli en filmatisering av Eld också. Vi kanske kan crowdfunda den på Kickstarter annars? Eller delar av den i alla fall? Hoppas skriva lite mer om vad jag tyckte och tänkte om den senare.

Idag är det dessutom vårdagsjämning vilket innebär VÅR även om helgenska bjuda på minusgrader. Jag längtar så att det gör ont i kroppen. Eller så är det Karin Boye som spökar och alla knoppar som är på väg att brista.

Helgen bjuder eventuellt på lite Mozart för min del och eftersom det ska snöregna hela natten och dagen imorgon så kanske det inte blir så mycket trädgårdshäng den här helgen heller.


Däremot kanske det blir lite lästid. Har börjat på Kjell Westös ”Där vi en gång gått” och än så länge är den hur bra som helt men väldigt melakolisk. Vad läser ni kära vänner? Och blir det solförmörkelse för er också idag? Firar ni vårdagjämningen med champange och solskensdans? Do tell!

5 kommentarer:

Pomegranate sa...

Åh, så glad jag blev av att läsa ditt fredagsinlägg! Mozart låter härligt, är det konsert? Själv ska jag läsa klart Håkan Andersons Den vita väggen, se sista säsongen av Sons of Anarchy och prata om döden med konfirmander. Och sova! Ha en fin helg!

Bokomaten sa...

Jajamensan, konsert planerad om vi kan få ihop´at. Låter som en munter helg du har framför dig, men kanske kan få lite solljus i alla fall där emellan någonstans.. =)

Mrs E sa...

Idag har det varit full rulle med utvecklingssamtal, kompislunch, lekdejt på lekland och middag med svärmor. Medan jag bloggar ikapp städar maken huset eftersom vi imorgon ska ha storkalas för två av mina svågrar som fyllt 50. På söndag hoppas vi kunna flytta in dottern i sitt nya rum :-)

Ha en skön helg!

Ylva sa...

Jag borde se Cirkeln! Frågade min elvaårige brorson vad han tyckte. Han svarade lillgammalt bland annat att de tagit bort en scen som han ville ha med "som är väldigt känslosam".

Bokomaten sa...

Ja, du borde verkligen se Cirkeln, jag vill se den en gång till! Och vilken underbar brorson du har!!