fredag 6 mars 2015

Förvånad fredag


Hej på er! Fredag i mars, ingen är hemma sjuk och på söndag är det internationella kvinnodagen! Ta i trä vilken dag, va? Dessutom slutar denna bloggare tidigt, dagen till ära, ska på kammarkonsert i helgen och husvisning! Halleluja, ikväll blir det chips! Eventuellt blir det även bio om vi lyckas få ihop det. Alla borde gå och stödtitta på Cirkeln då den senaste veckan har uppmärksammat hur dålig ekonomi den verkar ha. Inte spelat in till närmelsevis så mycket som den borde ha gjort med tanke på sin budget. Tyvärr finns det ju hur många filmer som helst man vill se på bio nu och så lite tid. Tur man kan läsa lite varstans i alla fall. Kommer förhoppningsvis klämma in på Rick Riordans äventyrshistoria ”Den röda pyramiden” som är en riktig actionrulle i bokform med massor av Egyptisk mytologi. Kul att det kommer i ropet igen även om den i ärlighetens namn är lite väl mycket action just för min smak.


Vad bjuder helgen på för er del? 8 mars-upptåg? Fredagsvin? Teater eller renovering? Förkylningskrämpor? Sådana finns det gott av här men vi är i alla fall alla på plats. Nästa vecka väntar nya utmaningar, men för tillfället kan man i alla fall säga att DET ÄR HELG!

7 kommentarer:

Mrs E sa...

Vad skönt att ni är friska igen! Här bjuder helgen på jobb, läsning, träning och på söndag går vi barnvagnsmarschen för att uppmärksamma mödradödligheten.

Ha en skön helg!

Bokomaten sa...

Ja, det är ett så himla bra initiativ. En annan sak som verkligen bör uppmuntras är att det överallt de senaste dagarna har uppmärksammats hur förlossningsvården ser ut i Sverige. Att ingen vågar prata om alla skador sm sker även i vårt eget land.

Hermia sa...

Så skönt ni är krya! Den här helgen bjuder på lek och kaninmys hos goda vänner men innan dess ska jag se en Muminutställning på Länsmuseet här hemma och äta middag med en kollega/vän. Känns som en bra start på veckoändan!

Bokomaten sa...

Kaninmys!! Åh, vill också! eventuellt blir det promenad till lokala 4H-gården för att titta lite på kaniner också. Brukar ju traska dit en gång i veckan annars. Muminutställning låter för övrigt också väldigt trevligt!

Ylva sa...

Jag ska ut och äta med vänner och fira min födelsedag (eftersom maken är bortbjuden på annat bestämde jag att andra får fira mig ikväll). På söndag går jag kanske på gratisfilm, Thin Ice, som handlar om ett tjejlag i hockey, för att fira kvinnodagen.

Bokomaten sa...

Åh men GRATTIS Ylva!! Hoppas du får en super födelsedag! Jag önskar dig mycket djurgos (utan jobb) och hårda paket.=)

Jenny B sa...

Grattis till en fin helg, Bokomaten! Jag skall också på kammarkonserter, och hoppas på att hinna gå och se Cirkeln med pojkvännen.

Ha det fint!