fredag 27 februari 2015

Festlig fredag



TGIF! Äntligen helg igen, eller vad säger ni? I vårt fall så är det fjärde vab-fredagen i rad för pocketen, men helg betyder att vi kan dela på härligheten i alla fall och på måndag är han förhoppningsvis feberfri igen. Sista fredagen i februari är inte heller att förakta! Hoppas ni firar ordentligt för på söndag är det kalender-vår! Halleluja!

Veckan har bjudit på bokrea och en även om jag går mot den ekonomiskt krassaste månaden i mannaminne så har jag gjort av med en liten nätt förmögenhet på barnböcker och en och annan snygg-bok. Shoppar sällan böcker att verkligen läsa på rean då jag oftast brukar känna trycket från alla olästa böcker i hyllan ungefär så här dags. Lite klassiker och annat har det ju dock blivit som jag visade tidigare i veckan och som kommer i ett inlägg längre fram när jag hämtar ut paket på posten och får datortid.


Helgen bjuder på vila och kanske lite film. Jag ser om Sherlock-serien igen för att peppa inför London i påsk och dessutom har vi finalen i På Spåret kvar då vi ligger en vecka efter hemma hos Bokomaten.  Om orken infinner sig blir det konstrunda också men mer troligt är att det blir lite lekplatshäng och sedan några timmar i soffan med pizza…  Vad hittar ni på för att fira att vabruari och mörkrets tid snart är förbi?

3 kommentarer:

Ylva sa...

Tjejfest med vinlotteri. Läser fantastiska Jag ger dig solen av Jandy Nelson. Hoppas ni frisknar till när vabruari är över!

Bokomaten sa...

Vinlotteri! Vilken fantastisk idé! Hoppas att ni får trevligt!

Mrs E sa...

Jag och dottern ska nog besöka lite second hand-affärer imorgon så jag blir glad, kanske leka lite så hon blir glad och så ska pappan i familjen fixa golvet i dotterns blivande rum :-)

Kan hända att vi läser lite också, har shoppat Ingridböcker på rean till B.