fredag 13 februari 2015

Februari Fredag


Ja, rubriken borde sammanfatta allt. Jag sitter hemma, igen, med en superförkyld och hostig pocket och har själv tappat rösten och hostar på. Ute hänger de matta fabruarimolnen tungt över husen och det lockar inte direkt att försöka få ut killen för att i alla fall ta en promenad. Pocketen sover FORTFARANDE vilket ger mig tio minuters datortid innan kaoset bryter ut igen. Lillkillen har återupptäckt Babblarna och sitter nu och tittar på små kortfilmer och läser i boken med ett sjukt och nostalgiskt uttryck över ansiktet. Tänk att jag förde över den nostalgiska genen till min grabb och att den finns där redan när man här två! Och ni såbarnsföräldrar som inte upptäckt Babblarna, funkar finfint att läsa redan när de är spädbarn och börjar formulera ljud.

SJälv ägnar denna mamma sig åt sin egen nostalgi och har påbörjat läsning av Rule Britannia av Johan Hakelius. Brittisk nostalgi när den är som mest underhållande. Detta efter att ha läst ut (och om) Virginia Woolfs "Ett eget rum". Woolf är alltid otroligt mycket nostalgi för mig då jag läste det mesta för en 15-20 år sedan och avgudade Virginia Woolf.

Helgen skulle ha varit ganska social egentligen med musik och vänner, men nu är det ganska tveksamt. Alla hjärtans dag hoppar vi nog över, mer än att vi firar med att ta hand om varandra här hemma, hela familjen. Vad hittar ni på? Och vad läser ni?

6 kommentarer:

Ylva sa...

Vi ska åka till Köpenhamn, utnyttja mitt presentkort på brunch med bubblor och kanske gå på Den blå planet. Med på resan följer bara en Amelia. Krya på Pocketen, igen!

Ylva sa...

Och krya på dig själv med, såklart!

Jenny B sa...

Lilla hostiga pocketen! Så bra att du fått lästid, i alla fall, och hunnit fördjupa din anglofili. :)

Jag kommer att baka bröd och hallongrottor till min söta pojkvän, som minsann skickat blommor i år igen (fick just telefonsamtal från blomsterhandeln). På söndag blir det kammarmusikkonsert och kanske film, och så mycket läsning som möjligt däremellan!

Krya på er och ha det fint!

Hermia sa...

Ikväll väntar På spåret, läsning och plättar från hjärtlaggen. Imorgon ska vi se bio, inte 50 shades of grey.. men Fåret Shaun!!
Krya på er nu!
Kram

bokomaten sa...

Tackar för krya-hälsningarna. Blir förstås På Spåret här också... Och det där med lästid är ju relativt... Läser ju mindre nu än när jag jobbar för då har jag pendelbussen.. Nu blir det nog en halvtimme om dagen. Inte fy skam dock.:-)
Ylva: hoppas du får roligt på köpenhamnstrippen! Tänkt ta oss till Den blå planet hur länge som helst utan att det blivit av.:-)

Mrs E sa...

Jag har en liten sjukling här också så Wibbly gris går på högvarv här hemma. Tog tag i en gammal hyllvärmare, Solja Krapus Mogen för skrubben, och läser den nu i helgen. Krya på er!