fredag 23 januari 2015

TGIFriday



TGIF honeys, TGIF. Tänk att fredagar kan kännas så otroligt annorlunda mot torsdagar ändå. Inte bara för att man slutar tidigare. Jag ser fram emot sovmorgon, stora mängder morgonkaffe och rostat bröd och att kanske få se solen i helgen. Dessutom hoppas jag på att få spendera lite tid med Veronica Mars och hennes kanske mest otäcka fall hitintill.  Fatta vad bra den TV-serien gör sig i bok. Kvicka repliker och spännande intriger och en hel stad full med karaktärer och platser som man redan investerat i så inget tråkigt presenterande av karaktärer hela tiden. Man känner dem ju redan liksom.
Jag misstänker dessutom att jag inte kommer vara den enda som halvsomnar i soffan tillsammans med Kristian Luuk och Fredrik Lindström ikväll. Inget fredagsvin här inte, då skulle jag däcka innan jag hört orden ”Vart är vi på väg”. Tröttheten i januari är episk. Det enda som håller en igång är ju kaffe och tanken på att det snart är vår. Och bokrea.;-)

Vad hittar ni på i helgen? Och vad fredagsläser ni? 

Inga kommentarer: