onsdag 28 januari 2015

Hyllor att sukta efter

Ja, men det var ett tag sedan vi suktade över snygga bokhyllor här. Jag dreglar loss framför Pinterest då och då och tänkte att jag skulle delge er några av mina favoriter på sistone:

Pauline de Rothschild's famous blue library.

Pauline de Rothschild's blå bibliotek 

Vi kör en bild på Pauline de Rothschild själv också:

Colored Bookshelves.  You could have each color shelf  hold different reading level books. Put a matching colored dot sticker on each book so it goes back to the right shelf.
Varför färgkoordinera böckerna när man kan måla hyllorna istället?
Modern double-height library room renovation with rolling ladder
Väl utnyttjad väggyta
Books*
Alltså, så här ska jag bo en dag
bookshelves
Eller så här!! Fast skulle ju bara få plats med en bråkdel av alla böcker.
“Library of Babel”, in the Shiba Ryotaro Memorial Foundation museum, Osaka, Japan, designed by Tadao Ando

Shiba Ryotaro Memorial Foundation museum, Osaka, Japan

I Like this idea!!! You can do a whole wall and not put in a single nail!! Perfect for the apartments and dorm rooms!!! I can totally see this happening in my next place!!
Strängt taget inte bara en bokhylla, men rätt snygg
Några favoriter?

1 kommentar:

Lena sa...

Wow, fina hyllor. Det där att utnyttja hela väggytan skulle jag behöva göra hos mig. Mina böcker har det så trångbott just nu.