fredag 16 januari 2015

Fartfylld fredag


Halleluja, vi tog oss ända hit till fredagen denna vecka också. Jag var inte helt säker där ett tag. Vissa veckor alltså. Man känner sig som en maskin. Jobba, jobba, jobba, leka, leka, leka, sova, sova, sova. Tur att man har pendeltiden till att sitta och läsa på. Och att man kan sluta tidigare på fredagar. Idag har jag det stora nöjet att få rusa till tandläkaren direkt efter jobbet dock så i ärlighetens namn hade jag nog hellre jobbat länge. Men det är ett besök som jag väntat på tok för länge med så ska bli skönt att få det gjort. Så kan man fira med glass och chips till kvällen… hrmm….


Helgen bjuder på leka, leka, leka och sova, sova, sova och ett litet födelsedagskalas också.  Ska dock också bli så otroligt mycket roligare att bygga med klossar och leka ”kasta barnet i sängen” när man fått sova lite. Tur man har världens mysigaste bok att komma hem till också. Eller snarare, läsa bitar i på pendelbussen. Jag körde vidare direkt på nästa McFarlane så nu läses ”Here´s looking at you”. Kommer att behöva ny tröstlitteratur när den här är utläst men det är ju inte så att det saknas böcker att läsa i hyllan direkt, eller hur? Vad hittar ni på?

3 kommentarer:

Ylva sa...

Jag läser Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande av Xiaolu Guo, jättebra! Idag ska jag gå till ICA och få en gåva som är ett pizzakit och testa det.

Mrs E sa...

Här ska tränas, lekas, gå på 40-årsfest, läsas och tränas lite till. Dottern lämnas över till morfar hela helgen så jag räknar med att få läst rätt bra på söndag :-)

Trevlig helg!

Bokomaten.. sa...

Ylva: Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande har jag också läst för flera år sedan. Jag tyckte om den även om den var ganska... tragisk. Väldigt annorlunda.
Mrs E: Herregud vilket program! hoppas inte att du är helt slut nu efter helgen.=)