onsdag 24 december 2014

God Jul Allihop!


Ja, trots bruna vindar som blåser i landet så verkar det ändå bli en rätt fin jul. Akademien har presenterat ny ständig sekreterare som jag tror kan bli ett bra val. Tomten har delat ut hårda paket i min brevlåda och i ärlighetens namn så är böcker det enda jag ger bort i år, förutom lite till pocketen förstås.

Ute är det mörkt och regnet öser ner. Trots att det är julafton så verkar vår lägenhet vara en av få upplysta så här på morgonkvisten. Många som tar sovmorgon efter kvällen före kanske. Jag har gått upp för att göra det sista för jobbet (vi har julkalender) och för att smyga till mig en ynka liten stund för mig själv med julkaffet och The Zig Zag Girl av Elly Griffiths. Snart nog måste jag ställa mig i köket och dona, men just nu är det tyst och stilla och det enda som hörs är regnet som pattrar mot rutan och en kråka som kraxar avlägset. 

Jag önskar er alla en riktigt fin jul och att tomten kommer med allt ni velat ha ur höstens utgivning och lite till. Ett litet ord på vägen bara, tänk på de som är tvungna att sova ute och fira ensamma en sådan här dag. Om ni springer till affären för att köpa det sista, hälsa i alla fall på personerna som sitter utanför och fryser med en pappmugg med småmynt. Önska God Jul. Och det samma önskar jag nu er! Jag tar ledigt från bloggen några dagar men kommer tillbaka nästa vecka. 

God Jul!

5 kommentarer:

Ugglanoboken sa...

Kloka ord! God jul till dig!

Vargnatts bokhylla sa...

God jul!

Lena sa...

Ja akademins val var intressant. Önskar dig en riktigt God Jul!

Mrs Book Pond sa...

God jul Bokomaten. Hoppas du får fler fridfulla stunder. Har haft en utmaning med det själv hittills i julfirandet. Detta att umgås och producera fram mat stup i kvarten är förödande för lästakten ;)

Eli sa...

Kloka och fina ord. Instämmer i alla. God fortsättning!