fredag 19 december 2014

FixarFredag


Ja, då var det skolavslutning, snart jul och FJÄRDE advent på söndag. Julstämningen har inte riktigt infunnit sig här än, men den kommer väl med julmaten skulle jag tro. Eller granen. Jag försöker spurta i läsningen, inte så mycket för min egen statistiks skull som för att jag borde hetsläsa inför nästa termin. Ska bokprata och starta ett flertal projekt på skolan direkt när terminen börjar. Roligt, roligt, men ack så mycket jobb.

Idag är det också jobb som gäller. Planen är att ta semester på måndag och under jullovet så då är det mycket som ska hinnas sista dagen. Verksamhetsberättelsen ska skrivas klart, böcker ska återlämnas och upp på hyllorna. Massor ska rensas ut. Ikväll blir det dock mys med Pocketen och julavsnitt av lite favvoserier. Sedan soooovmorgon imorgon. Gud så härligt. Och graninköp förhoppningsvis. Vi har inte planerat något annat än julstök i helgen. Mycket härligt. Men nu, putsa diska städa damma, tillbaks till fejjartaget i biblan och en riktigt trevlig advent på er!

1 kommentar:

Jenny B sa...

Jag har några julklappar kvar att fixa och så skall det packas inför resan till julfirandet och pojkvännens trevliga stuga. Det skall tas med många böcker!

Ha en fin julhelg med mycket läsning och mys!