fredag 28 november 2014

Första Advent-Fredag


Herregud, det känns som tusen år sedan det var fredag förra gången, samtidigt som de säger att veckorna går fort. Och jo, i skolans värld är det första advent redan idag. Det ska bli otroligt skönt med helg, men det är så himla mycket inplanerat här att det knappt känns som att jag kommer att vila. FAST den här bloggaren ska faktiskt på spa. Tanken är väl att man ska vila på spa och förhoppningsvis blir det lite sådant också, men när man umgås med vänner så kan det ändå bli intensivt, Även om man bara promenerar, äter gott och badar ångbad. Skönt som bara den ska det ändå bli dock.

Och sedan är det då första advent med allt vad det innebär av familjefirande med släkt och aktiviteter. Förhoppningsvis klämmer jag in lite pepparkaksbak där och tyvärr kanske även lite jobb. December är en hektisk månad i skolans värld. Så mycket man vill hinna med på så kort tid. Dessutom ska budgeten gå ihop och man ska fira lite jul också. För tillfället sitter jag och redigerar skolans julkalender, en otroligt rolig grej men som blev rätt mycket mer jobb än beräknat när alla fått göra fullösningar för att spela in filmer pga tekniska problem. Men kul ska det bli.

Läsning då? Hinns det med? Jo, just nu läser jag faktiskt Dora Bruder av Modiano och gillar. Inte så svårtillgängligt alls. Vad läser ni?


Dessutom gjorde jag ett snabbt överslag nu inför december och inte heller detta år kommer jag att kvala in i 150-klubben. Skulle bli tvungen att klämma 35 böcker på en månad. Kommer inte att gå, speciellt inte som jag i december brukar vilja plöja tjocka, juligt sliskiga chic-lits och mysdeckare. Kommer förhoppningsvis ett inlägg om julläsningen också så småningom! Har ni hittat era julfavoriter än?

3 kommentarer:

Ylva sa...

Idag TV-kväll (Idol och Skavlan), imorgon tjejfest, på söndag julskyltning. Jag läser Not that kind of girl (på svenska) av Lena Dunham. Den är precis så bra som alla säger!

Pomegranate sa...

Spa låter ju underbart, själv har jag åkt till landet med familjen. Kommer förhoppningsvis att hinna avsluta Rosens namn och sedan blir det en Flavia de Luce... Har du sett att det ska bli tv-serie av böckerna? Är försiktigt positiv till detta :)

bokomaten sa...

Ja, det har jag sett Pomegranate! Dessutom släpps en novell på goodreads om en vecka och ny bok i januari! Har redan förbeställt!:-)