fredag 14 november 2014

Förkyld fredag

Boknördar på dejt
Hoppla hej! Äntligen fredag, eller? Här är det så förkylt det bara går så jag sitter mest och längtar hem till sängen igen. Kommer vara borta så mycket från jobb fram över att jag inte kan med att vara hemma med té och kattgos idag. Har inte tid heller för den delen. Veckan har bjudit på en massa kul. Bland annat har jag gått igenom 3000 år av litteraturhistoria med ett gäng elever på jobbet, vilket var en pärs i sig, och igår hade vi en himla härlig dejt med vin och mat på Grand tillsammans med fina boknördar. Inte bara bokbloggare även om övervägande mängd hörde till den kategorin. Mrs Book Pond, Calliope Books, Bokbiten och Marthina på Hoiförlag. Vi pratade naturligtvis om vad vi läser för tillfället, bokmässeskvaller och förlagsskvaller. Som vanligt drunknar vi alla i böcker vi vill läsa och hinner inte med i närheten av vad vi skulle vilja.

Själv läser jag Ian Rankins första Rebus-deckare och blir nostalgisk. För visst minns jag John Hannah som Rebus på TV för 15 år sedan och trots den sjaskiga handlingen så längtar jag ändå till vackra, vackra Skottland.

Helgen bjuder på mer boknörderihäng och familjeaktiviteter. Och förhoppningsvis sömn, vitlök och citron-té. Vad hittar ni på?

2 kommentarer:

Mrs E sa...

Åh vad mysigt med bloggträff - det ska jag iväg på nu i helgen (fast inte bokbloggare utan mer vardagsbloggare). Ska bli väldigt kul, jag har bara träffat några av dem innan eftersom de flesta bor i Stockholm. Annars ska det tapetseras och rättas lite elevarbeten.

Trevlig helg och krya på dig!

Ylva sa...

Mina föräldrar kommer hem idag efter en månad i Uganda och jag vet inte om jag orkar höra hur bra de haft det... Det känns som att jag varit förkyld, trött och sur i en månad. Blä! Tror det blir loppisrunda imorn.