tisdag 14 oktober 2014

Viktigt meddelande! Jag älskar Nina Hemmingsson!

Snyggast på festen (inbunden)Snyggast på festen av Nina Hemmingsson

Viktigt meddelande! Jag älskar Nina Hemmingsson! Jag vill bjuda henne på glass och ge henne kattungar. Fattar inte att jag inte läst den här boken innan. Det är bittert, svart, cyniskt, ironiskt och helt jädra mitt i prick underbart! Nina I Love you! Detta är som balsam för själen de dagar då man känner att det enda som räknas i samhället är papper och intyg på att man är en lyckad människa! Jag sätter i halsen av skratt emellanåt. Jag älskar dig ohämmat! Slut på meddelandet!

3 kommentarer:

Ylva sa...

Kanske har jag sagt det här förut men i så fall gör jag det igen för det är så kul! Min svägerska var kompis med Nina när de var små (och har plockat upp bekantskapen igen i vuxen ålder) och hon är inritad i en serie i albumet Jag är din flickvän nu!

Bokomaten sa...

Nej, men åh, vad roligt!! Jag har alltid tänkt att det är mig hon beskriver i det albumet när hon ritade den där sorgliga teckningen på en tjej som sitter och gråter floder med en katt i knäet och säger: "Du är min enda vän!" (eller något i den stilen)och katten tänker: "Think out of the body" och hoppas mest att det hela ska gå över, haha. För visst har man sökt tröst hos kissen en massa gånger, men kissen kanske egentligen är en högst ofrivillig bundsförvant.:)

Ylva sa...

Hihi, kul med katten! Svägerskan Tove är med som Lova i långserien om Kiss. Jag såg Nina på hennes vernissage i Växjö men var för starstruck för att våga prata med henne.