onsdag 8 oktober 2014

Svenska kråkslott

Mystik på svenska slott - nutida spökupplevelser (inbunden)Jo, visst är det spännande att läsa om gamla hemsökt hus, borgar och slott och läskiga historier, men det finns ju faktiskt VERKLIGA historier, i vår alldeles egna närhet!

Snart släpps "Mystik på svenska slott", med tonvikt på skånska slott när man tittar igenom vilka som listas. Perfekt när man är ute och kör på landsbygden och letar utflyktsmål. Jag kommer ihåg hur jag hörde en massa sådana här historier som liten om "Vita fruar" och "Grå damer" som ses vandra genom korridorerna på gamla herresäten. De kan mycket väl vara ansvariga för att jag är så förtjust i den typen av historier även som vuxen. Oftast skönlitterära naturligtvis. 

Det här är en sprillans nya bok om just sådan där sägner och berättelser, fast lite mer moderna sådana. Jag ser fram emot att läsa den, speciellt som jag redan har besökt flera av de här slotten genom åren.

1 kommentar:

Lingonhjärta sa...

Men ååååh! Vill ha!! (Undrar om mamma får plats med mer i väskan när hon kommer? moehehe)