fredag 17 oktober 2014

Festlig fredag


Jaha, så var det fredag igen och jag sitter på jobbet med feber och värk i lederna. Härligt. Är faktiskt någerlunda pigg dock, annars hade jag aldrig gått hit. Fast jag var hemma för bara två veckor sedan också… Så är det att ha en pocket på dagis. Då är man sjuk jämnt. Tur man trivs bra hemma.:)

Förhoppningsvis överlever jag helgen också. Ska på hejdundrande högtidsbaluns vilket förmodligen kommer att ta hela helgen i anspråk. Jomen, precis som förr i världen här på bloggen när fredagarna handlade mer om glamourösa långklänningar och mindre om blöjor och sovtid.

Läsflytet håller i sig här, men det är framför allt böcker för jobbet som jag läser just nu. Har en fantastisk hög med böcker jag borde läsa inför olika teman och bokprat. Ligger i så gott jag kan. Då och då plockar jag dock upp mobilen och läser Mhairi McFarlane ”You had me at hello”. Och jag är kär. Precis så här bra kan Chick-lit också vara! Oh vilken kontrast till Monogrammorden som jag läste ut i veckan. Inlägg kommer om den också å det snaraste. I övrigt är det mer ingång än utgång hemma just nu kan jag meddela. Igår hämtade jag tre (!) paket på mitt lokala hämtställe, jag drunknar i böcker! Köpte en drös med Jennifer McMahon efter att ha läst ut ”Don´t breathe a word” för ett par veckor sedan. Och ni skulle se antalet kokböcker i provköket där hemma just nu!

Vilken död det vore förresten, att drunkna i böcker… Vad hittar ni själv på? Boksim? Utställningar? Och vad läser ni?

5 kommentarer:

Carolina sa...

Här är det mer ingång än utgång på böcker. Försöker hitta små lässtunder mellan blöjbyten och tjat.

Bokomaten.. sa...

Samma som här då, Carolina.=) Byts en hel del i magsjukeland här också.=)

Bokbabbel sa...

Bra böcker du har på gång där! Nya McFarlande släpps i november.. Själv drunknar jag i böcker, rec.ex. och bibliotekslån, men vill ändå klicka he Jandy Nelsons "I'll Give You the Sun"..! Och snart släpps trean i Mara Dyer-trilogin, peppelipepp!

Bokomaten.. sa...

Jag vet, Bokbabbel! men nu är det bannemig köpstopp. Jag måste trots allt läsa lite av det jag köper också.

Mrs E sa...

Jag och maken ska åka till Villa Sjötorp fre-sön. Dottern lämnar vi hos mina föräldrar. Planen är att äta gott, dricka ännu godare, sova, mysa, läsa, se på film mm. En sådan där helg som alla stressade drömmer om helt enkelt :-)