onsdag 8 oktober 2014

Don´t breathe a word av Jennifer McMahon

Don't Breathe a Word (häftad)För ett tag sedan skrev jag ju om att jag börjat läsa Jennifer McMahon efter att ha glömt boken hemma en morgon. ”Don´t breathe a word hade jag i kindle-appen på mobilen och VILKEN FLAX! För det här håller hela vägen till slutet! Så himla bra! Mystik som flörtar med det övernaturliga utan att vara för uppenbart samtidigt som det är en ruggigt spännande thriller. Oväntade vändningar och tvära kast! En bok som inte riktigt vet vilken genre den vill höra hemma i. På ett bra sätt. McMahon lyckas hålla mig fast hela boken igenom och ända till slutet utan att avslöja för mycket. Även om man anar och tror sig veta hur det ligger till så är det hela tiden osäkert. Plus att det viktiga inte är just att räkna ut hur det hänger ihop utan hur det ska gå för karaktärerna och hur de hör ihop sinsemellan. Så himla bra! Jag har redan lagt en beställning på fler böcker av McMahon, om jag har förstått det hela rätt så ska Winter people vara ÄNNU BÄTTRE!

1 kommentar:

Lingonhjärta sa...

Jaaaa visst är den helt fantastisk!!!!! :D Vad roligt att du också är McMahon fast nu :)