onsdag 3 september 2014

Peppande karaktärer

I dagarna har jag haft otroligt mycket att göra på mitt jobb och även delvis privat då pocketen vaknat om nätterna om och om igen då han drabbats av sin första föris-förkylning. För att ta mig igenom dagarna har jag återvänt till sådant som peppat mig till max och jag tycker alltid att det är intressant att se var folk hämtar kraft, energi och pepp ifrån. Jag har maxat med Harry Potter och Dumbledore, Veronica Mars, Buffy, Katniss, musik med värsta pepplåtarna och fina twittervänner som ger så mycket energi. Och sedan stupa i säng med tanken på att det blir bättre om bara två tre dagar. Ibland är det skönt att ta ut sig och se vad man klarar, bara man kan få ta igen sig efteråt.


Herregud vad jag längtar efter filmerna om Newt Scamander. Och tillbaka till Universal studios utanför London. Vilket ställe det var.

Har ni några litterära vänner som ropar peppande hejaramsor åt er när ni har mycket på jobbet eller några tuffa uppgifter att ta er igenom.

2 kommentarer:

Pomegranate sa...

Har nu funderat länge och väl på vad jag har för peppläsning, och kommit fram till: Inget?! Tröstläsning har jag ju en hel hög, och till viss del tangerar de väl varandra? Peppboken är nog tröstbokens lite mer högljudda kusin. Det här får jag ta tag i känner jag

Bokomaten sa...

Men eller hur? Tröstlitteratur kommer jag också på ganska mycket men någon peppande litteratur, eller peppande-överhuvudtaget, är svårare. Utom kanske pepp-musik då.