fredag 5 september 2014

Findus-fredag



 

Puh, denna vecka är äntligen över. Jag måste skryta lite men sedan terminen började har jag hunnit med inte mindre än 12 stycken bokprat på skolan. Vet knappt vad jag ska göra med min tid nu när det börjar mattas av. Men roligt är det.

Helgen skulle egentligen innebära kräftskiva även denna lördag, men vi bestämde oss faktiskt för att stanna hemma och sova. Ibland behöver man få en dag ledigt också. Speciellt som det är värsta sjukstugan hemma med snor och feber även om jag klarat mig än så länge.. (ta i trä)

Jag misstänker att det blir mest lek med Pocketen eftersom maken är sjuk, men förhoppningsvis lite lästid också. Har inte haft vare sig tid eller ork den senaste veckan att läsa särskilt mycket alls, trots att jag har ALLEGIANT liggande. Lillen har dock upptäckt Pettson och Findus så förmodligen blir det lite busläsning också. Även om de kanske är aningens för svåra, så gillar han bilderna och det kanske kan räcka än så länge. Och mamma är nöjd.=)

Så, sova, leka läsa är helgplanen nummer ett. Vad hittar ni på? Kostymshopping? Skördemarknad? Äppelplockning eller bio? Och framför allt, vad läser ni?

6 kommentarer:

Jenny B sa...

Bra jobbat! Efter det förtjänar du återhämtning, så det låter rätt att ni prioriterade sömn. Hoppas ni får roligt med Findus!

Imorgon är det faktiskt dags att träna på sångerna inför lajvet i oktober! Jag ser fram emot att sjunga sången jag har valt ut som definierar min roll: The Man I Love, så som t.ex Ella Fitzgerald sjöng den.

Ha en trevlig helg!

Bokomaten sa...

Åh, men det är en av mina absolut favoritlåtar! Så himla fin och skön att sjunga dessutom! Lycka till med allt och ha en fin helg du också!

Mrs E sa...

Dottern har sovit hos morfar så imorse smög jag upp tidigt och satt i läshörnan i flera timmar och läste färdigt fina Love Letters av Katie Fforde innan maken vaknade.

Imorgon ska jag och Bokmaskarna gå på spa och diskutera Augustiresan. Är väldigt nöjd med spaval :-)

Ylva sa...

Har läst ut Stoner, så himla bra! Har börjat på Hatties liv, också bra. Har dessutom varit på 40-årsfest och suttit sönder ett barnmöblemang. Dumt att ha fest på ett dagis...

Bokomaten sa...

Mrs E: Åh, spa... Nästan så jag vill slänga ihop en bokcirkel bara för att få en ursäkt att åka iväg och sätta mig i morgonrock men en bok i famnen. Är dock inte cirkel-typen.
Ylva: Men, fest på dagis? Och det var inte kombinerat barnkalas då antar jag.;) Konstigt att de hyr/lånat ut lokalerna!

Ylva sa...

40-åringen äger lokalen och hans fru driver dagis där. Trevligt ställe, men underdimensionerade möbler.

Jag gillar också idén med spa som mrs E skrev om.