fredag 19 september 2014

Festlig fredag


Jamen så var det fredag igen och mindre än en vecka kvar till bokmässan. Roligt och stressigt på samma gång faktiskt. Jag har inte ens funderat på packning eller tittat på tågbiljetter, men hoppas på att få en stund i helgen. Med en 1½-åring får man verkligen stjäla till sig tid om man vill hinna göra något annat än gå runt runt eller leka med duplo. Inte för att jag inte uppskattar duplo-stunderna till max. Denna helg har jag för övrigt inte en endaste liten kräftskiva inplanerad, vilket ju ska bli otroligt skönt. Huset ser ut som kriget så kan behöva lite fixartid, ärendetid och sovtid. Nästa helg lär det inte bli mycket av den varan.

Vad ska nio ta med er? Svarta kläder, visitkort och en rejäl ryggsäck kanske? Och framför allt! Har ni några seminarietips? Något speciellt kul som ni ska lyssna på? Jag har inte planerat in i närheten så mycket som jag borde, även om jag har gått igenom seminarieprogrammet en snabbis och skrivit upp lite skolrelaterade programpunkter.

Vad gör ni annars i helgen? Och läser ni något kul?

PS. Hittade bilden på pinterest men verkar svår att hitta ursprunget på.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Jag har haft mina föräldrar på besök och haft matorgier.

Bokomaten sa...

Matorgier ftw!=)