fredag 15 augusti 2014

Fredag före måndag och spännande nyheter


http://nakeddc.com/wp-content/uploads/2014/05/woman-writing-vintage.jpg
Working hard

Ja, men när man ändå är tillbaka efter sommarsemestern så är det väl dags att dra igång bloggen på fullfart igen också och då passar det ju bra med ett fredagsinlägg! Först och främst vill jag flagga för att det händer speciella saker i dagarna och på måndag kommer det att hända något särskilt speciellt. Bokomaten ska nämligen få sin allra första gästbloggare! JOMEN! En bloggare som vanligtvis inte bloggar om böcker men som pga intresseområde fick i uppdrag att skriva om en speciell bok som jag inte kände mig kvalificerad nog för att ta tag i. Alla som gillar schlager och popmusik kan kika in lite extra och dessutom är det en ganska rolig typ så man kan läsa även om man inte är så intresserad av just den typen av musik.

Så här första jobbveckan efter semestern var det även min plan att ta det lugnt i helgen med pocketen som börjat på föris nu men det blir nog full rulle trots allt med födelsedagskalas och musik och vänner även där. Ingen mjukstart där inte. Egentligen skulle jag bara vilja försvinna in i The Sonnet Lover av Goodman som jag läser just nu, och sedan ta mig an den ansenliga hög med böcker jag bör/vill/måste läsa för jobbet också. Dels har det ju kommit en massa bra nytt, dels så drar ju alla temaarbeten igång på skolan direkt och då är det bra att ha läst några av alla böcker man ska prata/tipsa om.. Allt får dock stå tillbaka för Goodman än så länge för det här kan vara den ultimata Goodman-romanen! Man skulle kunna tro att hon skrivit den direkt, bara till mig.

Planen är också att försöka göra något åt bloggen. Jag har försökt i flera omgångar att få rätt på den under sommaren, dock utan framgång. Ibland visas det tre inlägg på förstasidan, ibland bara ett. Jag har ingen aning om vad det beror på och ingen jag har frågat har riktigt lyckats ge mig någon lösning. Ska titta närmare på det nu igen och förhoppningsvis ska det väl gå att lösa så att man slipper klicka sig bakåt flera steg bara för att läsa tisdagens inlägg liksom. Om någon har en idé så får man gärna hojta.

Vad hittar ni annars på? Tillbaka på jobbet? Kramar ut det sista ur sommaren? Jag ska i alla fall bada i helgen! Är ni i London på LonCon eller ölmässa? Festival? Och vad LÄSER ni?

4 kommentarer:

litteraturkvalster sa...

Hej! Kul med gästbloggare - försökte själv anlita en sådan när jag fick en bok som inte var min grej, men jag fick inte napp. :)

Jag läser f o r t f a r a n d e Steglitsan. Pausade med Eld och behöver kanske pausa en gång till med något mer lättsmält. Men jag ska läsa ut den.

Marie, Skuggornas bibliotek sa...

"Den ultimata Goodman-romanen" -- ooh, varför har jag inte läst den! Låter verkligen bra! :)

Mrs E sa...

Jag är barnfir hela långa helgen så fredag pustade jag ut i soffan framför Mupparnas nya film och däckade ganska snart.

Idag (lördag) ska jag iväg på 40-års fest och imorgon är tanken att läsa, blogga, jobba lite, rensa lite mm. Gäller ju att passa på när man är barnledig.

Jag läser just nu en afrikansk novellsamling - Kärlek x 21 inför måndagens bokklubb.

Jenny B sa...

Hej hej! I fredags var jag på empirbal och fick använda min fina klänning igen i dansen med andra vackra uppklädda entusiaster! Dagen därpå hann jag läsa en hel del medan pojkvännen tog igen sig, men då mest tidskrifter.

Idag söndag promenerade jag igenom en bokhandel och impulsköpte David Mitchells nya bok, som jag längtat efter, och även en annan engelsk bok som fick Costapriset häromåret. Minns inte namnet på den senare men har redan börjat läsa i den förra, och den börjar bra!

Ha det så fint!