fredag 29 augusti 2014

Festlig fredag



Brooklyn Public Library Party
Party like a librarian
Hej och hå, det känns verkligen inte som att terminen bara har varit igång en dryg vecka, eller hur ni som också jobbar i skolans värld? Jösses vad jag har hunnit med på den här tiden. Åtta bokprat och fyra till på gång i nästa vecka! Men det är också det jag tycker är absolut roligast, att gå ut och prata böcker och tipsa kidsen. Det känns verkligen inte alls lika ansträngande när det är något man tycker är så kul! I helgen väntar förberedelse inför nästa veckas bokprat och en del annat och även säsongens första kräftskiva. Eller kronärtskocksskiva i mitt fall då. Ärligt talat misstänker jag att jag kommer att somna i förrätten så på sätt och vis tur att vi ska sova över.

Fast ingenting kan ju toppa förra helgens event med Margret Atwood, Joyce Carol Oates mfl. Så litterär kommer ingen helg att bli förrän Bokmässan närmar sig. Vilket den ju i och för sig gör. Är ju bara en månad kvar nu. Lite läsning ska jag väl försöka pricka in i helgen dock. För tillfället är det Christine Falkenlands ”Spjärna mot udden” och ”Drömbärarna” av Kerstin Lundberg Hahn som ligger i väskan. Och Stina Wirséns ”Vem-böcker” förstås, men det är ju lite mer till pocketens fördel även om jag också älskar Vem-böckerna.

Vad läser ni i helgen? Och vad hittar ni på? Målar om huset? Rollspel? Skärdefester? Do tell!

6 kommentarer:

Jenny B sa...

Jag har inte så mycket planerat i helgen förutom smokinginköp till mannen i mitt liv inför ett kommande rollspel :) och några timmars möte för förtroendevalda i våra lokala Toastmastersklubbar på söndag. Däremellan skall jag läsa så mycket jag kan!

Eli sa...

Drömbärarna har jag också tänkt läsa! Men blev så fast i Vargbröder att jag nog kommer klippa alla sex böckerna i serien allra först...

Bokomaten.. sa...

Smoking! Ska ni rollspela James Bond!?:-) och Toastmasterklubbar låter fantastiskt bara det!

Bokomaten.. sa...

Förstår dig, framför allt om ni ska ha projekt på temat! :-)

Jenny B sa...

Vi skall ha ett lajv i samma anda som filmen Cabaret, alltså på en klubb i 1930-talets Berlin. All (som vill) får sjunga en sång eller dansa på scenen. Precis vad jag har drömt om!!! Nu har min herre fin smoking, men jag letar vidare efter vackert klänning!

Bokomaten sa...

Åh, herregud! Nattklubb i 30-talets Berlin! Hade vi bott i samma stad så är jag säker på att jag hade kunnat hitta något åt dig att låna i min magiska garderob! Vad fantastiskt roligt det låter, jenny!