torsdag 19 juni 2014

Snabbläsarklubben och 150-listan

Det är ett litet gäng i Bokbloggarmaffian som brukar nå 150-strecket mot slutet av året, en del passerar dessutom med råge även om de brukar vara få. Jag brukar ligga och nosa i trakterna men sällan hinna i kapp på slutet. Ett snabbt överslag över vad jag läst i år gör dock att jag är beredd att kasta in handduken redan nu. För snart sex månader in på året så har jag betat av nesliga 50 böcker!! Det är ju inte mycket att komma med? Förhoppningsvis kommer jag upp över 100-strecket till nyår men mer än så kan jag nog inte räkna med. Speciellt som jag tillhör de som brukar läsa mindre på semestern än annars, framför allt i år då pocketen börjar bli så uppmärksamhetskrävande att hon liksom kan känna av i sömnen när jag öppnar en bok.

Det hindrar naturligtvis inte att den obotlige optimisten i mig har samlat ihop mer böcker inför semesterläsningen än jag läst hittills under hela året. Ungdomsböcker från jobbet, hyllvärmare från förra året som jag inte hunnit med än. Favoriter som jag sparat i hyllan och verkligen vill läsa, plus att det ju trots allt kommer en del nytt under sommaren också.. 

Samtidigt.. tur är väl det, TÄNK om man stod utan en dag!?? Om man plötsligt läst att böcker i hyllan? Om det inte var något man såg fram emot skulle komma? Vad skulle man då ta sig till?

1 kommentar:

enligt O sa...

Jag har också haft ett trögare läsår än vanligt, vilket kanske är ganska naturligt med heltidsjobb, halvtidsstudier och bokskrivande. Nu hoppas jag dock komma ikapp med tanke på att grabbarna O klarar sig rätt bra själva. Även pocketen kommer att göra det, men några år är det svårt att hinna läsa helt klart.