måndag 2 juni 2014

Kokboksmåndag: Tidningen Vego

Lösnummer
Idag blir det ingen vanlig kokboksmåndag utan jag tänkte skriva lite om senaste numret av Vego. Har ni sett att det finns i butik? Jag kan itne nog uppmärksamma denna tidning som fyller ett sådant behov och ett sådant hål och DESSUTOM är så himla bra! Alla recept är helveganska, det finns alltid massor med intressanta artiklar om allt från smaken Umami, som i detta numret, till reportage från Oatly-fabriken, som i förra.


Det bästa är att lay outen är ungefär lika tydlig och enkel som i numera insomnade Laga Lätt och de flesta recepten är verkligen enkla vardagsfavoriter. Med det sagt så finns här ett helt dreggelframkallande inlägg om midsommarmat också i detta numret. Med bl a tårta och tilltugg.

Jag blir sugen på allt. Tiden finns förstås inte till att fixa allt i tidningen, inte heller möjligheten. Man ställer sig kanske inte och gör smörgåstårta en onsdagkväll, men om man ska ha skolavslutning eller födelsedagsfest så är det ju supertips! Inte heller detta nummer gör mig alltså besviken utan gör mig snarare sugen på att ge bort en prenumeration till alla jag känner som gärna vill lära sig att laga lite veggomat men tycker att det verkar så svårt. 

2 kommentarer:

Fru E sa...

/Jag köpte första numret och gillade mycket! Försöker äta mer vegetariskt, mår så mycket bättre av det!

Erika sa...

Tycker också den är superbra! Allting ser så gott ut och det är ett plus att allting är veganskt, även om jag själv "bara" är vegetarian. Har dock inte hunnit laga så mycket än, bl.a. för att vi kör mycket med vegetariska matkassar här hemma (just nu Middagsfrid).