fredag 13 juni 2014

Försommarfredag


Ja, eller kanske sommarfredag nu då skolan officiellt är slut för terminen och det endast hänger fritidsbarn i biblan. Vilken vecka, skolavslutning och städ och 7 ton böcker som placerats tillbaka upp på hyllor. Och ungefär lika mycket lånat till elever som inte vill råka stå utan bok en varm julidag. Idag jobbar vi extra länge för att kunna fika och tacka av alla som slutar. Trots att de flesta jobbar nästa vecka också. Men SEDAN, sedan är det helg. Inte semester riktigt än, men väl två dagar med sovmorgon och fest. Jo, hela familjen ska på cocktailparty minsann. Och ikväll blir det lugn och ro i soffan med något gott att äta och förhoppningsvis slutet på JK Rowlings deckare ”Gökens rop”. Inte dum alls hittills måste jag säga. Trevligt att det förmodligen ska bli en serie.

Det är ju dock inte bara sommar, det är fredagen den 13:e också. Än så länge har jag dock haft mindre otur än vanligt då det brukar vara punkteringar och sena bussar för hela slanten på morgonen. Har ni haft några olyckor? Kaffefläckar på böckerna? Lunchlådor som står kvar hemma på köksbordet? Tappade mobiltelefoner? Och vågar ni planera in några aktiviteter idag? Fotboll? Uteservering? Resor?

4 kommentarer:

Fru E sa...

Ingen olycka än så länge, men jag har ju ff några timmar kvar av den här fredagen... ;-) Bokhögarna från skolbarnen minns jag med fasa! Cocktailparty låter ju onekligen mer glammigt. PS. Du sa ju att jag bodde i ett spköhus, kolla häxarmen på mitt insta. ;-)

Ylva sa...

Vi har berättarfestival här, jätteroligt!

Bokomaten sa...

Åh, vad roligt Ylva! Det låter ju hur kul som helst!
Och Fru E, såg det, galet snygg och märklig.:)

Mrs E sa...

Fredagen den 13e är ingen otursdag - det är ju dotterns 1½-årsdag :-) Avslutning på Öppna Förskolan, kalasmiddag hemma hos en kompis på kvällen, sedan en helg fylld av centimetermaran, middagar med vänner, släktkalas och IKEAbesök.